صفحه اصلی / اصناف / برندها / رشد آگاهانه دکتر ساینا در ۶ ماه نخست سال
رشد آگاهانه دکتر ساینا در ۶ ماه نخست سال

مهدی خدادادی مدیر عامل دکترساینا خبر داد:

رشد آگاهانه دکتر ساینا در ۶ ماه نخست سال

استفاده از خدمات آنلاین پزشکی و سلامت یکی از راهکارهایی است که در نهایت تحقق عدالت در برخورداری از خدمات این حوزه را تشدید خواهد کرد. اگر قرار باشد بیمار از خدمات حوزه سلامت، حداقل برای مشاوره استفاده کند، دیگر مهم نیست در کدام نقطه کشور زندگی می‌کند یا در چه زمانی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره دارد. این عنصر حیاتی شاید مهم‌ترین دلیلی است که پلتفرم‌های ارائه خدمات بهداشت و درمان آنلاین را برای کاربران محبوب کرده است. حالا مردم بیش از گذشته به این پلتفرم‌ها اعتماد کرده‌اند و این خود روند کاری متفاوتی برایشان ترسیم خواهد کرد.
در راستای همین موضوع، مدیرعامل دکتر ساینا با بیان اینکه این پلتفرم اخیرا رشد خوب و قابل توجهی داشته از تجربه مرحله‌ای جدید و روند رو به رشد این پلتفرم خبر داد. همچنین تلاش برای جذب نیروی انسانی خبره در راستای ارائه خدمات با بالاترین استاندارد ممکن و همچنین آینده‌پژوهی در حوزه سلامت مهم‌ترین موضوعاتی است که به اعتقاد مدیرعامل دکتر ساینا در ۶ ماه گذشته این پلتفرم سلامت الکترونیکی بر آنها تمرکز داشته است.
رشد آگاهانه و توسعه عملکرد
«مهدی خدادادی» با توضیح درباره تجربیات دکتر ساینا در طول فعالیت این مجموعه با تاکید بر رشد آگاهانه این مجوعه در ۶ ماه گذشته، گفت: «در حال تجربه مرحله‌ای جدید از رشد و کسب‌وکار هستیم. جالب است بدانید که دکتر ساینا موفق شده در ۶ ماه گذشته رشدی آگاهانه راتجربه کند. این رشد فقط درغالب افزایش درآمد و مواردی از این دست نبود.»
او با اشاره به ابعاد گوناگون رشد دکتر ساینا به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: «دکتر ساینا طی چندوقت گذشته در همه موارد رشدی سه برابری را تجربه کرد. اما چیزی که برای ما بسیار با اهمیت بود بحث رشد دکتر ساینا برای رسیدن به تصویر خلق شده‌اش در آینده بود و موفق شد که در شش ماه اولیه سال، مسیر رشد آینده خود را ترسیم کند.»
ترسیم مسیر رشد، یکی از عواملی است که نه تنها یک کسب‌وکار را در توسعه عملکرد کمک خواهد کرد، بلکه منجر به شفافیت روند کاری و همچنین شفافیت چشم‌انداز برای کاربران آن خواهد شد.
نقش‌آفرینی کرونا بر مسیر توسعه دکتر ساینا
خدادادی در پاسخ به این پرسش که آیا کرونا تاثیری بر استفاده مردم از اپلیکیشن‌های سلامت داشته است، نیز گفت: «حتما کرونا تاثیر قابل توجهی بر استفاده مردم از پلتفرم دکتر ساینا داشته است.این اثرگذاری البته در دوران پیک پاندمی کرونا بیشتر هم مشهود بوده است. به هر حال زمانی که وارد پیک‌های پاندمی می‌شویم به دلیل دغدغه مردم و میزان فشار روانی میزان استفاده از اپلیکیشن های سلامت افزایش پیدا می کند و این یک امر بدیهی است.»
او با ارائه توضیحات بیشتر در مقایسه اهمیت اثرگذاری کرونا بر استفاده کاربران از اپلیکیشن‌های سلامت، گفت: «اگر شش ماه اول امسال را با شش ماه سال قبل مقایسه کنیم باید بگویم که در شش ماه سال گذشته نیز دکتر ساینا رشد مثبتی را تجربه کرد. هر چند نکته‌ قابل توجهی در این روند وجود دارد.»
مدیرعامل دکتر ساینا با اشاره به اینکه رشد دکترساینا در سال گذشته ناآگاهانه بود گفت: «رشد دکتر ساینا در سال گذشته نا آگاهانه بود اما امسال این رشد بر اساس شناخت بازار و نیاز مخاطب و آگاهی شکل گرفت. در حقیقت اگر ما رشدی را تجربه کنیم که به خاطر شرایط محیطی و از روی عدم آگاهی باشد، ارزش چندانی نخواهد داشت در واقع ارزش ادامه داری نخواهد داشت.»
او با تاکید بر اینکه امسال در دکتر ساینا رشدی آگاهانه و براساس برنامه‌ریزی شکل گرفت، گفت: «بزرگ‌تر شدن تیم و ترمیم آن و همچنین اضافه شدن نیرو های حرفه‌ای از دیگر نکات مهمی بود که در شش ماه گذشته امسال در دکتر ساینا رخ داد.»
تلاش دکتر ساینا در تحقق عدالت در حوزه سلامت
به گفته او بخشی از تخصص‌ها وجود دارند که مردم بیشتر برای مشاوره به آنها مراجعه می کنند مثل: زنان و زایمان، کودکان، گوارش، تغذیه، روان شناسی و روانپزشکی و سلامت جنسی و پوست و مو.
او با توضیح بیشتر در اهمیت این موضوع گفت: «یکی از مولفه های سلامت بحث عدالت در سلامت است به این معنی که همه افراد در همه شرایط و با هر موقعیت جغرافیایی و ساعت‌های مختلف بتوانند به خدمات سلامت دسترسی داشته باشند. کاری که ما در حال انجام آن هستیم این است که این دسترس پذیری را فراهم کنیم تا افراد فارغ از زمان و مکانی که قرار دارند بتوانند از خدمات سلامت استفاده کنند.»
توجه به عنصر زمان در دریافت خدمات سلامت
خدادادی با تاکید بر اهمیت توسعه عدالت در حوزه سلامت گفت: « یکی از اتفاقات مهمی که در حال رخ دادن است بحث توسعه عدالت سلامت است. نکته دیگری که در این بین وجود د ارد این است که هنگامی که افراد دسترسی‌شان به خدمات سلامت محدود می شود؛ یا هنگامی که علایم بیماری در آنها بروز می کند و با توجه به زمانی که باید برای مراجعه به دکتر سپری کنند ممکن است که مراجعه‌شان به دکتر با تاخیر انجام شود.»
او درباره کنترل این موضوع توسط اپلیکیشن‌های حوزه سلامت گفت: «زمانی که افراد بدانند، به محض بروز علایم بیماری می‌توان با پزشک مشاوره کرد، طبیعتا در هنگام بروز علایم اولیه به پزشک مراجعه خواهند کرد.»
به گفته مدیر عامل دکتر ساینا، یکی از عوامل موثر در درمان بیماری مراجعه به موقع است و افراد در این صورت هم هزینه کمتری برای درمان پرداخت می کنند و هم نتیجه بهتری در درمان خود خواهند گرفت. از همین رو دکتر ساینا همه تلاش خود را به کار بسته تا در این زمینه به مردم کمک کند.
او در بخش دیگری از توضیحات خود به بررسی چالش‌های دکتر ساینا در ۶ ماه گذشته پرداخت و گفت: «مهم ترین چالش‌هایی که درشش ماه گذشت در دکتر ساینا با آنها مواجه بودیم، نخست بحث آینده‌پژوهی در حوزه سلامت بود که این حوزه به کجا خواهد رفت. مسئله بعدی نیز بحث بررسی و بازنگری فرایند‌ها و چالش هایی بود که کاربر هنگام مراجعه به دکتر ساینا هنگام درخواست خدمات با آنها مواجه می‌شود. نکته دیگر بحث توسعه تیم و جذب افراد خبره و فوق العاده بوده است.»

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.