صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / روند صعودی نفت معکوس شد
روند صعودی نفت معکوس شد

روند صعودی نفت معکوس شد

قیمت نفت در معاملات روز پنج‌شنبه که بعضی از سرمایه گذاران به سودگیری از رشد اخیر قیمتها اقدام کردند، کاهش یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ار ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۵۴ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۸۵ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسید و رشدی که ابتدای معاملات داشت را واگذار کرد. این شاخص روز گذشته ۰.۹ درصد صعود کرده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر ۳۳ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۸۳ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای قرارداد نوامبر وست تگزاس اینترمدیت که روز چهارشنبه منقضی شد، پس از صعود به بالاترین حد از ماه اکتبر سال ۲۰۱۴، با ۹۱ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش بسته شد.

ساتورو یوشیدا، تحلیلگر کالا در شرکت راکوتن سکیوریتیز گفت: ما تا حدودی شاهد اصلاح قیمتها هستیم اما فضای بازار مثبت مانده زیرا افزایش تولید بزرگی از سوی آمریکا یا اوپک انجام نگرفته است. بهای نفت برنت با محدود شدن عرضه در بازارهای نفت جهان و ادامه تلاشهای کربن‌زدایی آمریکا که افزایش تولید را محدود خواهد کرد و همزمان افزایش تقاضا شرکتهای نیرو برای نفت می‌تواند به ۹۰ دلار در هر بشکه برسد.

قیمتهای نفت تحت تاثیر ادامه افزایش تدریجی عرضه اوپک که برخلاف امید بازار به مداخله این گروه و افزایش بیشتر تولید برای رفع کمبود عرضه بود، افزایش پیدا کرده‌اند.

پالایشگاههای نفت برای تامین تقاضای رو به رشد در آسیا، اروپا و آمریکا تولیدشان را افزایش می‌دهند اما فعالیت تعمیراتی و قیمتهای بالای گاز میزان عرضه را در سه ماهه چهارم محدود نگه خواهد داشت.

بازارهای نفت هفته جاری تحت تاثیر کمبود جهانی زغال سنگ و گاز که باعث روی آوردن به مصرف دیزل و نفت کوره برای تولید برق شده است، هفته جاری به بالاترین رکورد چند سال اخیر صعود کردند.

آمارهای هفتگی هم تقاضای قوی در آمریکا را تایید کردند؛ گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت در هفته منتهی به ۱۵ اکتبر، به میزان ۴۳۱ هزار بشکه کاهش پیدا کرده و به ۴۲۶.۵ میلیون بشکه رسیده است در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز رشد ذخایر به میزان ۱.۹ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاهاما که هاب تحویل معاملات نفت ست، به پایین‌ترین میزان از اکتبر سال ۲۰۱۸ رسیده که به زمان‌بر بودن رفع محدودیت عرضه در بازار اشاره دارد.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر بنزین آمریکا در همین مدت ۵.۴ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۲۱۷.۷ میلیون بشکه رسید که پایین‌ترین میزان از نوامبر سال ۲۰۱۹ است و ذخایر سوختهای دیگر به سطحی افت کرد که از آوریل سال ۲۰۲۰ مشاهده نشده بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.