صفحه اصلی / اصناف / برندها / رابطه مستقیم فناوری با افزایش نرخ بهره‌وری کار
رابطه مستقیم فناوری با افزایش نرخ بهره‌وری کار

بنیانگذار مجموعه توسن در یازدهمین همایش ملی بهره‌وری تصریح کرد:

رابطه مستقیم فناوری با افزایش نرخ بهره‌وری کار

بنیانگذار مجموعه توسن گفت: با توسعه فناوری های جدید، "نرخ بهره وری کار" با سرعت بی‌سابقه‌ای افزایش می یابد.

به گزارش روابط عمومی انجمن بهره وری ایران، دکتر سید ولی الله فاطمی در یازدهمین همایش ملی بهره وری که از سوی انجمن بهره‌وری ایران در سالن شیخ بهایی صندوق شکوفایی و نوآوری به صورت حضوری و آنلاین در حال برگزاری است، با اشاره به تأثیر فن‌آوری‌های دیجیتالی بر بهره وری‌های فردی و سازمانی گفت: فضای دیجیتالی بر خلاف فضای سنتی دارای هویت‌های دیجیتالی غیرحاکمیتی، چندگانگی هویت، عدم تمرکز در صدور هویت و سادگی تولید است .
وی با اشاره به تاثیر فناوری های تحول‌آفرین بر اقتصاد کلان افزود: انقلاب صنعتی با افزودن منبع جدیدی به منابع دوگانه اقتصاد پیشا صنعتی، دوران تازه‌ای از رشد و شکوفایی اقتصادی را به وجود آورد و برخلاف منابع دوران پیشا صنعتی – “مواد اولیه” و “انرژی” – که تجدید ناپذیرند و به میزان مصرف ذخایر آنها کاهش می یابند، منبع جدید، یعنی “دانش و تکنولوژی” دائمی بوده و استفاده بیشتر از آن نه تنها موجب کاستی در آن نمی‌شود، بلکه همواره توان و قدرت آن را افزایش میدهد.
دکتر فاطمی تصریح کرد: انقلاب جدیدی که هم اکنون در جهان در حال شکل گیری است، تحولات غیر قابل تصوری در ابعاد اقتصادی ، نحوه تولید، مصرف و اشتغال ایجاد خواهد کرد، تحولاتی که می‌تواند ساختار اجتماعی و سیاسی جوامع را نیز دستخوش تغییرات ژرف و عمیقی کند و با توسعه این فناوری ها «نرخ بهره وری کار» با سرعت بی‌سابقه‌ای افزایش می یابد.
بنیانگذار مجموعه توسن گفت: امروزه هوش مصنوعی، پیشرفت سریع فناوری و تحول دیجیتالی مزایا و چالشهای جدیدی بهمراه داشته است. نتایج تحقیقات گسترده ای نشان داده که بین تحول دیجیتال و توسعه اقتصادی و بهره وری نیروی کار علیرغم ایجاد چالشهای جدید، رابطه ای مثبت وجود دارد.
وی با تاکید بر ارتقای بهره وری‌ از طریق فن‌آوری‌های دیجیتال خاطرنشان کرد: برقراری نادرست ارتباط و درک اشتباه مفاهیم می تواند هزینه زیادی برای شرکت‌ها به همراه داشته باشد. در واقع ، طبق اعلام انجمن مدیریت منابع انسانی، شرکت های کوچک با ۱۰۰ کارمند سالانه تقریباً ۴۲۰،۰۰۰ دلار به دلیل ارتباط ناکارآمد درون شرکت از دست می دهند در حالی که ابزارها و فناوریهای جدید دیجیتال می تواند ارتباطات، همکاری، روابط میان فردی و مشارکت در میان کارکنان را بهبود بخشد و به صرفه جویی در هزینه اضافی کمک کند.
وی اظهار کرد: بسیاری از این فنآوری ها با مزایای منحصر به فردی که دارند، می تواند به بهبود کار تیمی و ارتباطات در سراسر کسب و کار کمک کند تا ارتباط تمام و کمال و همراه با اطمینان برقرار شود و افراد میتوانند بازخوردها و نظرات نوآورانه خود را ارائه و درباره مسائل و نیازهای کسب و کار صحبت کنند.
به گفته بنیانگذار مجموعه توسن، یکی از مزایای بهره وری‌ از طریق فن‌آوری‌های دیجیتال انگیزه بخشی است چرا که بین کارکنان علاقه‌مند و بهره‌وری آنها در کار و همچنین میزان موفقیت سازمان‌ها، ارتباط معناداری وجود دارد و مشارکت کارکنان روی بسیاری از محرک‌های کسب‌وکار مانند بهبود کارایی و اثربخشی تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: بیشتر کارکنان بسیاری از ساعات کاری خود را با تکنولوژی سپری می‌کنند. سازمان‌ها می‌توانند با انجام سریع و آسان کارها در زمان واقعی، محیط کاری را برای کارکنان بسیار جذاب‌تر سازند.
به گفته وی، به عنوان مثال، کارکنان می‌توانند از طریق فضای کاری دیجیتال شخصی شده خود و از طریق ابزارهای تکنولوژیکی همراه، در هر مکان و زمان، به کلیه منابع کار، برنامه‌ها و گردش کار خود دسترسی پیدا کنند.
فاطمی همچنین با تاکید بر در دسترس بودن و محیط کار انعطاف پذیر فناوری های دیجیتال عنوان کرد: فناوری امکان کار در خانه یا هر مکان امن دیگری را برای افراد فراهم کرده است. البته به شرطی که اتصال اینترنت در دسترس باشد لذا این ویژگی باعث افزایش بهره وری می شود در حقیقت، بیشتر کارمندان می‌گویند که وقتی در خانه کار می کنند یا هنگام استفاده از دستگاه های خودشان انگیزه بیشتری برای کار دارند.
در همین راستا، فناوری با کاهش زمان تلف شده، بهره وری را افزایش می دهد. این تنها یکی از دلایل مهم بودن فناوری برای بهره وری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا عملیاتی شدن این راهکارها، دستاوردهای ارزشمندی برای کشور به همراه خواهد داشت که از جمله انها می‌توان به تبدیل بهره وری به خواست و باور مدیران، نشر فرهنگ بهره‌وری، دست یابی به دولتی کارامد، چابک و پویا خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.