صفحه اصلی / اسلایدر / خریداران دلار بخوانند/ ۳ سیگنال جدید برای ارزانی دلار
خریداران دلار بخوانند/ ۳ سیگنال جدید برای ارزانی دلار

خریداران دلار بخوانند/ ۳ سیگنال جدید برای ارزانی دلار

کسب و کار نیوز- بازار ارز روزهای پرنوسانی ندارد و در یک دامنه محدود در حال تغییر است. اما در آینده چه خواهد شد؟ سه خبر جدید منتشر شده که شاید در روند آینده بازار ارز تاثیر داشته باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، سه اتفاق مهم برای بازار ارز افتاده است و اخبار جدیدی منتشر شده که احتمالا برای فعالان این بازار مهم باشد.دو نماینده مجلس، دیروز و پس از نشست غیر‌علنی با حسین امیر‌عبداللهیان، وزیر امور خارجه از آغاز مذاکرات احیای برجام خبر دادند.

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در همین‌باره گفت که مذاکرات نیمه‌کاره تهران با کشورهای باقی‌مانده در برجام درباره راه‌های احیای این توافق روز پنج‌شنبه ۲۹ مهر در «بروکسل» از سر گرفته می‌شود.احمد محبی نجم‌آبادی، دیگر نماینده مجلس نیز در توییتی نوشت که دولت مذاکرات را از همین هفته از سر می‌گیرد. علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس پس از این دیدار استراتژی دولت در مذاکرات را تشریح کرد.

علاوه بر این، همچنین دنیای اقتصاد از دو وعده ارزی به فعالا‌ن اقتصادی خبر داده و نوشته است: نخستین حضور وزیر صمت در جمع فعالان اقتصادی با وعده این عضو کابینه دولت درباره برداشتن تعهد ارزی از سال آینده همراه بود. آنچه در این وعده سیدرضا فاطمی‌امین مستتر است، خوش‌بینی یا اطمینان او به افزایش درآمد ارزی است.

او ابراز امیدواری کرد که از اوایل تابستان سال آینده به کمک فعالان اقتصادی مشکلات درآمدهای ارزی برطرف شود. از صحبت‌های وزیر چنین می‌توان برداشت کرد که دولت سیزدهم برنامه جدیدی برای بازشدن گره ارزی دارد؛ یا بخشی از تحریم‌ها لغو خواهد شد، یا دسترسی به منابع جدید ارزی ایجاد شده یا مکانیزم‌های تازه‌ای برای افزایش درآمدهای ارزی طراحی شده است.

وزیر صمت در صحبت‌هایش به این نکته اشاره کرد که دلیل ایجاد تعهد ارزی در سال۹۷، تحریم‌شدن کشور و کاهش درآمد ارزی بود و به دلیل عدم‌تعادل، دولت مجبور بود که به درآمد ارزی خود نظارت داشته باشد. او همچنین گفت که ما در دوران گذار به‌سر می‌بریم که به اعتقاد من این دوران بین شش تا ۹‌ماه باید طول بکشد، بنابراین طبق برنامه‌ها سال بعد نباید دیگر تعهد ارزی داشته باشیم، در عین حال‌ در این نشست وعده دوم را رئیس سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر صمت داد و از به نتیجه‌رسیدن رایزنی‌ها درباره طرح جدید ارزی یا همان طرح جرم‌انگاری وارد نکردن ارز حاصل از صادرات با مجلسی‌ها خبر داد.

البته در این راستا، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز اعلام کرده بود که صادرکنندگان نگرانی بابت این طرح نداشته باشند؛ چراکه این طرح وجهه قانونی ندارد. محمدرضا پورابراهیمی عنوان کرده بود که صرف اعلام وصول یک طرح به منزله تصویب آن در کمیسیون‌های مربوطه یا صحن نیست؛ ضمن اینکه این طرح با قوانین مادر نیز مشکل دارد و احتمال تصویب آن به این شکل وجود ندارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.