صفحه اصلی / اصناف / وام کرونا گره ای از مشکلات تالارداران باز نکرد
وام کرونا گره ای از مشکلات تالارداران باز نکرد

وام کرونا گره ای از مشکلات تالارداران باز نکرد

کسب و کار نیوز- رئیس اتحادیه تالار داران گفت: در ملک های استیجاری معمولا پروانه کسب به نام مالک است و مستاجر اهلیت استفاده از وام و درخواست برای آن را ندارد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، ابراهیمی نیا رئیس اتحادیه تالار داران گفت: به چند دلیل استقبال خوبی از  طرح وام کرونایی نشد و یکی از دلایل این بود که پروانه کسب در اکثر واحدهای تالار و سالن های پذیرایی یکی از دلیل دعاوی بین مالکان و مستاجران بوده است. او ادامه داد: در ملک های استیجاری معمولا پروانه کسب به نام مالک است و مستاجر اهلیت استفاده از وام و درخواست برای آن را ندارد.

رئیس اتحادیه تالار داران گفت: دلیل بعدی عدم  استقبال تالارداران شرایط سخت آنان است و بسیاری نمی توانند وثیقه مورد نیاز را تامین کنند، چون به اندازه کافی اموال خود را در زمان کرونا از دست داده اند و دیگر نقدینگی برای این وثیقه وجود ندارد. ابراهیمی نیا گفت: بیشترین ضرر را در این زمینه جدای از تالارداران مالک، مستأجران داشته اند، چرا که هم سرمایه آنها از بین رفته و هم کارشان به ورشکستگی کشیده شده است. بر اساس آماری که به دست اتحادیه رسیده است، این تسهیلات به دست کمتر از ۱۰ نفر رسیده است.

ابراهیمی نیا در رابطه با فعالیت تالارها بعد از ایام محرم و صفر نیز گفت: ماهیت شغلی تالارهای پذیرایی، با بقیه شغل ها متفاوت است. در حال حاضر نیز هنوز ابلاغیه رسمی به ما اعلام نشده و  در آخرین جلسه با ستاد ملی مقابله با کرونا قرار بر این شد که در شهرهای نارنجی و زرد با چارچوب خاصی تالارها  فعالیت کنند. در جمع بندی هم به این نتیجه رسیدیم که چون ابلاغیه رسمی به ما اعلام نشده و مردم هم آشنایی لازم را با دستورالعمل های تالار ها ندارند، با همان اطلاعیه قبل به فعالیت خود ادامه می دهیم.

ابراهیمی نیا ادامه داد: در حال حاضر هم تعدادی از تالارها که هنوز مشغول به کار هستند، می توانند به فعالیت خود ادامه دهند، این گروه منتظر مراجعه مردم به تالارها هستند تا عقد قرارداد صورت بگیرد. او در پایان گفت: امیدواریم با بهتر شدن وضعیت شهرها و شروع اعیاد و ایام جشن بازار صنف تالارداران هم رونق بگیرد و دوباره شاهد اشتغال زایی این صنف باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.