معرفی ترمینال غرب تهران

از آن‌جا که تهران پایتخت ایران است و هر پایتختی باید برای حمل‌ونقل مسافران امکانات لازم را به عمل آورد، در تهران با چند ترمینال سروکار داریم. همه ترمینال‌های تهران در طول روز آکنده از مسافر است و هر ترمینالی عهده‌دار انتقال مسافر به بخش‌های خاصی از کشور است؛ هر چند که ممکن است برای بخش‌های دیگر هم سرویس داشته باشد. در این مقاله می‌خواهیم شما را با ترمینال غرب تهران آشنا کنیم. آن‌چه که در این مقاله می‌خوانید معرفی ترمینال غرب، مسیرهایی که به این ترمینال مربوط می‌شوند، آدرس این ترمینال، راه‌های دسترسی به آن و امکاناتی است که این ترمینال به مسافران خود عرضه می‌کند. شما می‌توانید بلیط اتوبوس مقصد مدنظرتان را از این ترمینال رزرو کنید و یا آن را به صورت حضوری یا غیرحضوری بخرید.


تگ: ترمینال غرب تهران

ترمینال غرب (آزادی)

ترمینال غرب که به ترمینال آزادی هم مشهور است، یکی از بزرگ‌ترین ترمینال‌های تهران به شمار می‌آید. بیشترین حمل‌ونقل به غرب ایران از طریق این ترمینال صورت می‌گیرد. این ترمینال در سال ۱۳۷۵ در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار ساخته شد. در حال حاضر حدود ۳۰ شرکت مسافربری در این ترمینال مستق هستند و نزدیک به ۱۲۰ سفر در هر شبانه‌روز از طریق ترمینال غرب انجام می‌گیرد. انواع اتوبوس‌های درجه یک و VIP در این ترمینال وجود دارند تا مسافران را به مقصد برسانند. علاوه بر این اتوبوس‌ها در کنار در ورودی ترمینال آزادی، ون‌ها یا تاکسی‌های مستقر هستند تا اگر بخواهید در ازای کرایه بیشتر شما را زودتر به مقصد برسانند. با رزرو بلیط اتوبوس از ترمینال غرب، خیالتان را از بابت سفری امن و آسوده راحت کنید.

مسیرهای خروجی از ترمینال غرب


تگ: داخل ترمینال غرب تهران

ترمینال غرب برای بسیاری از شهرهای دور و نزدیک کشور سرویس دارد؛ ولی عمده مسیرهای خروجی ترمینال غرب تهران برای غرب کشور است. این ترمینال هم برای مراکز استان‌های غربی و هم برای شهرهای مهم هر استان چند سرویس را در نظر گرفته است و با شرکت‌های مسافربری زیادی قرارداد دارد. در این جا به برخی از مسیرهای خروجی این ترمینال اشاره می‌کنیم: اصفهان، مشهد، همدان، شیراز، سنندج، بروجرد، خرم آباد، یزد، تیریز، رشت، زنجان، ایلام، ارومیه، اردبیل، ابهر، ساوه، کامیاران، کرمانشاه، بانه، رامسر، شبستر و. …

علاوه بر مسیرهای داخلی، ترمینال غرب برای بعضی از شهرهای خارج از کشور هم مانند ایروان، تفلیس، باکو، استانبول، آنکارا، اربیل و سلیمانیه سرویس دارد.

آدرس ترمینال غرب (آزادی)

ترمینال غرب یا آزادی همان‌طور که از نامش پیداست، در میدان آزادی تهران واقع شده است. این ترمینال در ضلع شمالی میدان آزادی قرار دارد و مسافران زیادی را در طول شبانه روز راهی مقصد می‌کند.

راه های دسترسی به ترمینال غرب

تگ: تعداد زیاد اتوبوس‌های ترمینال غرب تهران

برای سیدن به ترمینال غرب راه‌های متفاوتی وجود دارد و شما می‌توانید از انواع وسیله نقلیه برای رسیدن به این مکان استفاده کنید. اگر حوصله رانندگی در خبابان‌های شلوغ تهران را دارید و ترافیک و سروصدا برایتان مشکلی ایجاد نمی‌کند و همچنین همراهی با خود دارید تا خودروی شما را برگرداند، می‌توانید خود را با خودروی شخصی به میدان آزادی و ترمینال غرب برسانید. همچنین می‌توانید از تاکسی برای رسیدن به این ترمینال استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید به ایستگاه مترو بروید و یا از بی آر تی استفاده کنید.

امکانات ترمینال غرب

ترمینال غرب هم مانند دیگر ترمینال‌های کشور امکاناتی دارد که مسافران از آن‌ها استفاده می‌کنند. این ترمینال از آن‌جا که هر روزه میزبان تعداد بی‌شماری از مسافران است، تلاش کرده تا میزان خدمات را بالا ببرد و رضایتمسافرانش را بیش از پیش جلب کند. در این جا به برخی از این امکانات اشاره می‌کنیم:

تگ: ترمینال غرب در شب

  • پارکینگ: ترمینال غرب به دلیل وسعت زیادی که دارد، چند پارکینگ را برای ارائه خدمات به مسافران در نظر گرفته است. شما می‌توانید از هر کدام از درهای ورودی ترمینال که وارد شدید، خود را به نزدیک‌ترین پارکینگ برسانید و خودروی خود را برای چند ساعت یا حتی چند روز در آن جا پارک کنید.
  • اورژانس: در فاز یک ترمینال و در ضلع شمال شرقی آن، درمانگاه و اورژانس قرار دارد که اگر خدایی نکرده شخصی دچار آسیب یا عارضه‌ای شد، به آن مراجعه کند.
  • اتاق مادر و کودک: در طبقه دوم سالن اتاقی وجود دارد که به استراحت مادران و کودکان زیر ۵ سال اختصاص دارد. در این اتاق امکاناتی وجود دارد تا مادران بتوانند کودک دلبند خود را آرام کنند یا آن‌ها را سرگرم سازند.
  • مسجد: در محوطه ترمینال غرب یک مسجد دو طبقه وجود دارد که نماز جماعت همراه با امام جماعت در آن برگزار می‌شود. همچنین در مناسبت‌های مذهبی خاص، جشن یا عزاداری هم در این مسجد انجام می‌شود.
  • کتابخانه: کتابخانه‌ای با بیش از ۴۰۰۰ جلد کتاب در طبقه بالایی سالن انتظار ترمینال غرب ساخته شده است تا مسافرانی که به مطالعه علاقه دارند، بتوانند در دقایق یا ساعاتی که منتظر رسیدن اتوبوس مقصدشان هستند، اوقات خود را پر کنند. این مکان بسیار آرام است و نیاز نیست در ازای کتاب خواندن، مبلغی پرداخت کنید.
  • دستگاه خودپرداز: بیش از ۶ دستگاه خودپرداز در ترمینال غرب نصب شده است که مربوط به بانک‌های دی، شهر، کشاورزی و اقتصاد نوین هستند.
  • بانک: در طبقه دوم سالن انتظار ترمینال آزادی، بانک شهر آماده خدمت‌رسانی به مسافران است.
  • فضای استراحت مخصوص رانندگان: رانندگانی که نیاز دارند شب را به استراحت بگذرانند و یا می‌خواهند در طول روز چشمی گرم کنند، می‌توانند از اتاق استراحت رانندگان استفاده کنند. این اتاق در قسمت جنوبی ترمینال غرب واقع شده است.
  • سالن انتظار: ترمینال غرب دارای چند سالن انتظار است تا مسافران در زمان‌هایی که منتظر رسیدن اتوبوس مقصدشان هستند، در آن‌جا بنشینند.
  • فروشگاه‌های مختلف: در گوشه و کنار ترمینال غرب، فروشگاه‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید انواع اجناس را در آن‌ها مشاهده کنید. مثلاً اگر می‌خواهید سوغات یا یادگاری از تهران به شهر خود ببرید، این فروشگاه‌ها خواسته شما را برآورده می‌کنند. انواع صنایع دستی، لوازم صوتی و تصویری و. … را می‌توانید در این فروشگاه‌ها ببینید. همچنین اگر احساس تشنگی می‌کنید یا شکمتان به قاروقور اقتاده، کافی است به اطرافتان نگاه کنید. اغذیه‌فروشی‌ها و سوپرمارکت‌های فراوانی در این ترمینال وجود دارند و پاسخ‌گوی شکم شما هستند.
  • پارک کودک: اگر در سفرتان کودک به همراه دارید و به ترمینال غرب رفته‌اید، می‌توانید از پارک کودک این ترمینال که انواع وسایل بازی در آن تعبیه شده، استفاده کنید.
  • سرویس‌های بهداشتی زنانه و مردانه: در صورت نیازداشتن به سرویس بهداشتی، می‌توانید به سرویس‌های بهداشتی ترمینال غرب که در نهایت پاکیزگی هستند، مراجعه کنید.
  • آرایشگاه: اگر تا رسیدن اتوبوس مقصدتان زمان نسبتاً زیادی باقی مانده، می‌توانید به آرایشگاه این ترمینال بروید و موهای خود را پیرایش کنید.

این‌ها تنها بخشی از امکانات ترمینال غرب بودند که برایتان ذکر کردیم. جایگاه شارژ تلفن همراه، انبار، آژانس مسافربری، کافی‌نت و… نیز بخش دیگری از این امکانات هستند.

متا: ترمینال غرب تهران یکی از ۴ ترمینال تهران است که اتوبوس‌های زیادی را برای مقاصد مختلف کشور مدیریت می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به این ترمینال، بلیط اتوبوس مدنظر را بخرید.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات زنجیره آهن و فولاد افزایش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.