به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، امیرخسروفخریان – رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای کشور – در خصوص اینکه چرا تا به امروز در فروشگاه های زنجیره ای خبری از این سه محصول با تخفیفات اعلامی نیست، گفت: تطبیق تولید با بازار به صورت آنی امکان پذیر نیست برای مثال تولید کننده پنیر UF را به مدت پنج روز، ماست را ۴۸ ساعت و شیر را ۲۰ ساعت قرنطینه نگه می دارد و سپس در بازار عرضه می کند.
فخریان با بیان اینکه طی اعلام انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران از روز چهارشنبه محصولات به تدریج برای عرضه در اختیار فروشگاه های زنجیره ای قرار می گیرد، افزود: از تاریخ اشاره شده از آن سه قلم اعلامی ابتدا شیر و روزهای بعد ماست و سپس هفته آینده پنیر در سطح فروش قرار می گیرد.
وی در خصوص میزان تناژ عرضه این محصولات به صورت روزانه گفت: این سه قلم سالانه در کشور ۱.۴ میلیون تن تولید می شوند بنابراین روازنه انتظار تولید ۴۵۰۰ تن توسط کارخانه و عرضه این میزان در فروشگاه های زنجیره ای را داریم.
فخریان با بیان اینکه فروشگاه های زنجیرهای عضو این اتحادیه با کاهش حاشیه سود خود، ۵ درصد تخفیفات اعمال می کنند، افزود: ۵ درصد تخفیف نیز از سهم توزیع شرکتهای لبنی اعمال می شود.
رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای در ادامه گفت: این قیمت ها براساس قیمت شیرخام مصوبه شماره۰۲۰/۸۶۰۳ شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی درب گاوداری ۶۴۰۰ تومان و هر یک دهم درصد چربی ۸۰۰ ریال و نرخ روز مواد بسته بندی و نرخ ارز دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ توافق شده است.
بنا بر اعلام روابط عمومی اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای، فخریان همچنان افزود: قبلا نیز اعلام آمادگی شده است که هر میزان از نرخ مصوب درج شده روی کالا کاهش یابد، با در نظر گرفتن تخفیفات رایج و با نرخ جدید کاهش یافته در شعب تحت پوشش اعضای این اتحادیه عرضه خواهد شد.
گفتنی است این تصمیم در راستای حفظ لبنیات در سبد خانوار اخذ شده که سه قلم فرآورده شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی ۱. درصد چربی به قیمت ۷۴۰۰ تومان و ماست دبهای ۲.۵ کیلویی ۱.۵ درصد چربی به قیمت ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان و پنیر لیوانی UF ۴۰۰ گرمی نسبتا چرب به قیمت ۲۰ هزار تومان توزیع می شود.