صفحه اصلی / اسلایدر / وجود مشکل در بازار جهانی طلا / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۲۰ مهر
وجود مشکل در بازار جهانی طلا / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۲۰ مهر

وجود مشکل در بازار جهانی طلا / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۲۰ مهر

کسب و کار نیوز- قیمت طلا و سکه دیروز باتوجه به ثبات نسبی بهای جهانی طلا و کاهش نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت سکه تمام بهار آزادی (طرح قدیم) به ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز ، روز گذشته افت قیمت دلار موجب شد سکه امامی نیز برای چهارمین روز متوالی در جهت کاهشی حرکت کند. سکه دیروز ۵۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و در محدوده ۱۱ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان قرار گرفت. روز دوشنبه فلز گران‌بهای داخلی از بازارهای جهانی نیز سیگنال افزایشی نگرفت و همین عامل موجب شد از محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی فاصله بیشتری بگیرد.

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به آغاز تعدیل تدابیر محرک مالی بانک مرکزی آمریکا برای ساعاتی با افت ناچیزی همراه بود و به ۱۷۵۸ دلار در هر اونس رسید.

با توجه به ثبات نسبی نرخ ارز در بازار و باقی ماندن دلار در کانال ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت سکه نوسان زیادی نداشت. همچنین اونس جهانی در مرز ۱۷۵۰ باقی ماند و همین دو موضوع موجب شد تا کارشناسان بر عقیده باشند که نوسان قیمت در طلا و سکه کاهش پیدا می‌کند.معامله گران بزرگ بازار سکه به واسطه کاهش نوسان قیمت سکه به بازارهای دیگر مهاجرت کرده اند. در روزهای اخیر حتی شنیده شده است که بخشی از سکه بازان به بازار رمزارزها و خرید بیت کوین ورود کرده اند.

معامله گران بزرگ به واسطه همین کاهش نوسان و کسب سود بوده است که بعضا به بازارهای دیگر مهاجرت کرده اند. در روزهای اخیر حتی شنیده شده است که بخشی از سکه بازان به بازار رمزارزها ورود کرده اند. در چنین شرایطی، احتمال نوسان شدید در بازار سکه در کوتاه مدت کاهش یافته است ولی شکست هر کدام از نقاط ۱۱میلیون و ۸۰۰ یا ۱۲ میلیون و ۲۰۰هزار تومان، می تواند تغییرات رفتاری را در بازار فلز گران بهای داخلی ایجاد کند.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت IG Market اظهار کرد: آمار اشتغال ماهانه نمی‌تواند روند تعدیل تدابیر محرک مالی بانک مرکزی آمریکا را متوقف کند. کمبود نیروی کار باعث بالا رفتن فشارهای دستمزد شده و تورم را ممکن است تشدید کند که به معنای آن است که مقامات بانکی نهایتا باید مداخله کنند.طلا پوشش ریسک در برابر تورم و کاهش ارزش پول ناشی از تدابیر محرک مالی محسوب می‌شود. تعدیل برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه توسط بانک مرکزی آمریکا، با شرایط مذکورمقابله کرده و از جذابیت طلا کم می‌کند.به گفته رودا، بازار طلا مشکلات زیادی برای ارزیابی وضعیت دارد. نظر شخصی من این است که طلا به سمت نزول مایل است اما در حال حاضر در بازه محدودی حبس شده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.