صفحه اصلی / سرخط خبرها / تامین پایدار برق پیش نیاز رشد ۱۰ درصدی صنعت و معدن است
تامین پایدار برق پیش نیاز رشد ۱۰ درصدی صنعت و معدن است

وزیر صمت:

تامین پایدار برق پیش نیاز رشد ۱۰ درصدی صنعت و معدن است

وزیر صمت گفت: یکی از پیش نیازهای رشد بالای ۱۰ درصد در حوزه صنعت و معدن که در برنامه ریزی ما آمده است، تامین پایدار برق است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، سید رضا فاطمی‌امین امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه با نیرو برای احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی اظهار داشت: درسال‌های گذشته حتی از میزان استهلاک هم کمتر سرمایه گذاری کرده‌ایم که این موضوع در تمام صنایع مشهود است و در صنعت برق هم با بروز خاموشی‌هایی که عمده آن به صنعت تحمیل شد موضوع کسری سرمایه گذاری ها در سال گذشته مشهود بوده است.

وی با بیان اینکه رشد ده درصدی در بخش صنعت و معدن را برنامه ریزی کرده‌ایم، گفت: میزان مصارف مورد نیاز برای تحقق رشد ۱۰ درصدی را بررسی کردیم و یکی از موضوعات مهم آن بخش برق بود که در این زمینه مقرر شده در قالب این تفاهم نامه ۱۴ پروژه نیروگاهی با مجموع ظرفیت ۱۰ هزار مگاوات احداث شده و به بهره برداری برسد که می‌تواند این نیروگاه‌ها به رونق بیشتر در بخش صنعت و معدن منجر شود.

وزیر صمت با بیان اینکه امیدواریم شرکتهای سرمایه گذار زمان بندی این پروژه‌ها را رعایت کنند، گفت: برای اولین بار است که یک حجم گسترده درحد ۱۰ هزار مگاوات برای بازه زمانی سه ساله برنامه ریزی شده است که امیدواریم این برنامه ریزی در زمان مقرر به طور کامل محقق شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.