صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / کدام استان بیشترین تخفیف در قبوض برق را دریافت کرد؟
کدام استان بیشترین تخفیف در قبوض برق را دریافت کرد؟

کدام استان بیشترین تخفیف در قبوض برق را دریافت کرد؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد تاکنون ۱۰ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۱۱۰ مشترک در کشور حداقل یک بار و یا بیشتر مشمول قبض برق ۱۰۰ درصد رایگان شدند که در این بین با توجه به در نظر گرفتن تفاوت در میزان جمعیت استان‌های مختلف، استان تهران بیشترین و استان ایلام کمترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش ایسنا، از تاریخ اول آبان ماه سال ۱۳۹۹ تا ۳۱ شهریورماه سال جاری ۱۵۲ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۷۶۱ قبض برق در کل کشور صادر شده است که از این میزان قبض ۱۱ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۹۳ با مصرف صفر بوده است. طبق اعلام تعداد قبض‌هایی که تخفیف صددرصدی برق امید را دریافت کرده‌اند، بین مشترکان شهری و روستایی به ۲۲ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۴۰۳ مورد می‌رسد.

در این میان ۷۵ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۳۳۵ قبض در حد الگوی مصرف ثبت شده‌اند و ۴۳ میلیون و ۶۴ هزار و ۲۷۵ قبض جزو پرمصرف‌ها بوده‌ است. در این بین تعداد مشترکینی که حداقل یک دوره یا بیشتر مشمول برق امید شده‌اند، به عدد ۱۰ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۱۱۰ مورد رسیده که از این تعداد هفت میلیون و ۴۵۷ هزار و ۱۵۲ مورد جزو مشترکان شهری و سه میلیون و ۱۶۴ هزار و ۹۵۸ مورد جزو مشترکان روستایی بوده است؛ درواقع ۷۰ درصد مشترکان شهری و ۳۰ درصد مشترکان روستایی مشمول این طرح شده اند.

در این میان، استان تهران بیشترین سهم را از برق امید برده است، به طوری که ۷۶۵ هزار و ۷۳۶ مشترک شهری و روستایی در تهران بزرگ حداقل یک دوره یا بیشتر مشمول برق امید شده‌اند. اگر بخواهیم به تفکیک استان‌ها این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که تاکنون ۲۴۷ هزار و ۵۱۵ مورد در این استان حداقل یک دوره یا بیشتر مشمول برق امید شده، همچنین دراستان آذربایجان شرقی این عدد به ۵۰۵ هزار و ۳۱۰ مورد، در استان آذربایجان غربی ۵۰۰ هزار و ۹۹۹ مورد، در استان اردبیل به ۲۹۱ هزار و ۵۸۳ مورد و شهرستان‌های اصفهان ۲۰۴ هزار و ۷۰ مورد رسیده است.

در استان اصفهان نیز تعداد مشترکانی که حداقل یکبار و یا بیشتر مشمول قبض رایگان شده اند به ۳۴۳ هزار و ۳۳۸ مورد، در استان چهارمحال و بختیاری به ۱۴۲ هزار و ۳۲ مورد، در استان مرکزی به ۱۸۴ هزار و ۴۷ مورد، در استان همدان به ۲۰۳ هزار و ۸۳۹ مورد و در استان لرستان به ۱۸۵ هزار و ۲۴۲ مورد رسیده، همچنین در استان تهران این عدد  به ۵۱۱ هزار و ۷۱۶ مورد، در استان البرز به ۶۷۲ هزار و ۷۲۴ مورد، در استان قم به ۱۴۹ هزار و ۸۰۷ مورد، در توزیع برق مشهد به ۳۵۷ هزار و ۲۳ مورد و در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی به ترتیب به ۳۸۶ هزار و ۱۹۷، ۱۲۵ هزار و ۱۲۰، ۱۳۰ هزار و ۶۳۳ مورد رسیده است.

در این میان استان اهواز ۲۵۶ هزار و ۱۸۱، استان خوزستان ۵۱۸ هزار و ۹۱۱، استان کهکیلویه و بویراحمد ۱۰۱ هزار و ۵۶۱، استان زنجان ۱۲۱ هزار و ۲۸۸، استان قزوین ۱۴۴ هزار و ۲۱۱، استان سمنان ۹۲ هزار و ۷۴۴،  استان سیستان و بلوچستان ۳۰۵ هزار و ۵۷۳،   استان کرمانشاه ۱۹۵ هزار و ۵۶۱، استان کردستان ۱۶۴ هزار و ۶۶۱، استان ایلام ۷۶ هزار و ۵۵۴، شیراز ۲۷۳ هزار و ۲۷،  استان فارس ۳۱۱ هزار و ۷۸۶، استان بوشهر ۱۸۷ هزار و ۳۱۳، شمال کرمان ۱۵۸ هزار و ۲۵۹، جنوب کرمان ۱۹۶ هزار و ۴۳۱، استان گیلان ۶۶۴ هزار و ۱۹۳، استان مازندران ۳۵۶ هزار و ۷۴۷، غرب مازندران ۸۱ هزار و ۸۷۲، استان گلستان ۱۸۹ هزار و ۴۰۱،  استان هرمزگان ۱۵۲ هزار و ۲۶۹، و استان یزد ۱۶۶ هزار و ۶۰۶ مورد مشمول طرح برق امید شده اند.

علاوه بر این  استان تهران با دارا بودن شش میلیون ۴۸۴ هزار و ۳۴۹ قبض پر مصرف جزو استان‌هایی بوده که بیشترین میزان مصرف را نیز به خود اختصاص داده و استان آذربایجان غربی با ۹۲۱۶ قبض پرمصرف کمترین تعداد را در بین استان‌های دیگر داشته است که توجه به موضوع تعداد کل قبض‌های صادر شده در این بخش نیز مهم است چرا که ممکن است جمعیت یک استان بیشتر و در نتیجه تعداد مشترکان پرمصرف و یا کم مصرف آن بیشتر و یا کمتر باشد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.