صفحه اصلی / اسلایدر / واردات سالانه ۲ میلیارد دلار پوشاک بصورت رسمی و غیررسمی
واردات سالانه ۲ میلیارد دلار پوشاک بصورت رسمی و غیررسمی

واردات سالانه ۲ میلیارد دلار پوشاک بصورت رسمی و غیررسمی

کسب و کار نیوز- مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب گفت: علیرغم ممنوعیت واردات پوشاک سالانه 2 میلیارد دلار پوشاک بصورت رسمی و غیررسمی وارد کشور می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد رئوف قادری با بیان اینکه صنعت پوشاک بازار بزرگی در سطح ایران و جهان دارد، گفت: سالانه ۲ میلیارد دلار پوشاک وارد کشور می‌شود این در حالی است که با توجه به کیفیت تولیدات داخلی اصلا نیازمند واردات پوشاک نیستم. مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب با اشاره به برگزاری نمایشگاه پوشاک در این نمایشگاه طی روزهای آتی افزود: کیفیت پوشاک ایرانی اگر بهتر از پوشاک خارجی نباشد هم سطح است اما برای توسعه این صنعت نیازمند برندینگ هستیم.

وی در مورد واردات پوشاک اظهار داشت: بخشی از پوشاک وارداتی بصورت قاچاق و بخشی نیز بصورت رسمی به کشور وارد می‌شود. قادری با بیان اینکه بزرگترین بیماری اقتصاد کشور ما دولتی بودن اقتصاد است، گفت: یکی از مشکلات بخش نمایشگاهی کشور انحصار دولت است و به همین دلیل حوصله از بخش خصوصی برای رقابت گرفته شده است.

وی افزود: با انحصار دولت در بخش‌های مختلف صنعت قدرت خلاقیت از بخش‌های مختلف گرفته می‌شود. قادری اظهار داشت: باید اقتصاد کشور را به جایگاه واقعی خودش برگردانیم و برای دستیابی به این مهم دولت‌ها باید به جای تصدیگری، سیاستگذار باشد ما در همه بخش‌های مختلف جای پای دولت‌ها را می‌بینیم و متاسفانه دولت‌ها به جای سیاستگذاری، تصدیگری کرده‌‌اند.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب اظهار داشت: ایران در سال ۱۲۸۵ اولین کشور از خاورمیانه بود که در نمایشگاه بین‌المللی بریتانیا شرکت کرد و کشورهای همسایه ما در آن دوران حتی با واژه صنعت نمایشگاهی آشنا نبودند اما امروز همسایگان ما اکسپوهای جهانی برگزار می‌کنند و ما حتی نامزد برگزاری اکسپو نشده‌ایم این در حالی است که در هر دوره برگزاری کشور برگزار کننده می‌تواند ۶۰ میلیارد دلار درآمد کسب کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.