صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی برق شدند
۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی برق شدند

معاون هماهنگی توزیع توانیر:

۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی برق شدند

معاون هماهنگی توزیع توانیر از تخفیف صد درصدی بهای برق ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک خانگی از آبان سال گذشته تاکنون خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از صدا و سیما، غلامعلی رخشانی مهر با اشاره به اینکه تعداد کل قبوض صادر شده برای مشترکین خانگی ۲۲ میلیون قبض بوده است، افزود: با توجه به تعداد کل قبوض صادر شده، تخفیف صد درصدی برای ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک یعنی هر مشترک خانگی ۲.۱ دوره قبض رایگان دریافت کرده است که با توجه به دوماهه بودن هر دوره بنا بر این مشترکینی که مشمول تخفیف صد درصدی شدند، ۴ ماه پولی برای برق پرداخت نکردند.

وی با اشاره به اینکه الگوی مصرف در تخفیف صد درصدی برای مناطق عادی مانند تهران ۱۰۰ کیلووات ساعت و برای منطقه گرمسیری یک مانند بوشهر ۴۰۰ کیلووات ساعت است گفت: در این مدت ما در مناطقی مانند اهواز، بوشهر و بندرعباس که دارای دمای بالا و رطوبت بسیار زیادی هستند هم مشترکان مشمول تخفیف صددرصدی داشتیم.

رخشانی مهر با بیان اینکه ۸۵ درصد مشترکین خانگی تا ۶۰۰ کیلووات ساعت و بخش عمده‌ای از این تعداد در قالب الگوی مصرف، برق مصرف کردند ادامه داد: ۲۵ درصد مشمول تخفیف صد درصدی شدند، ۳۶ درصد از مشترکین کمتر از ۳۰۰ کیلووات ساعت مصرف کردند و فقط افزایش ۷ درصدی بهای برق را پرداخت کردند و ۲۴ درصد هم تا ۶۰۰ کیلووات ساعت در یک دوره دو ماهه برق مصرف کردند که علاوه بر افزایش ۷ درصدی قیمت برق، ۱۶ درصد نیز جریمه پرداخت کردند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر افزود: مشترکینی که قبوض نامتعارف دریافت کردند در یک دوره دو ماهه بیش از ۶۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کردند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر میزان مصرف برق اقلیم هم در محاسبه قبوض برق تاثیر گذار است افزود: بر این اساس در استان‌ها به مناطق عادی و مناطق گرمسیری یک، دو، سه و چهار تقسیم می‌شوند که البته اکثر استان‌های کشور در مناطق عادی هستند.

رخشانی مهر با بیان اینکه مناطق گرمسیری بر اساس میزان دما و رطوبت هوا تقسیم بندی شدند گفت: الگوی مصرف برای تخفیف صد درصدی ۱۰۰ کیلووات ساعت و برای مناطق گرمسیری ۴۰۰ کیلووات ساعت است.

وی در خصوص نحوه محاسبه قبوض گفت: مشترکینی که در مناطق عادی کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کنند مشمول تخفیف صد درصدی، تا ۳۰۰ کیلووات ساعت با ۷ درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته، تا ۶۰۰ کیلووات ساعت ۱۶ درصد جریمه و از ۶۰۰ کیلووات ساعت بیشتر هم با اعداد تولید برق تجدیدپذیر محاسبه می‌شود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه ۷۰ درصد مشترکین خانگی تهران کمتر از ۳۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند گفت: تهران یک منطقه عادی است و الگوی مصرف آن در ماه‌های غیر گرم ۳۰۰ کیلووات ساعت و برای تخفیف صد درصدی ۱۰۰ کیلووات ساعت است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.