صفحه اصلی / اقتصادی / کاهش فساد اقتصادی با اجرای «پیوست عدالت»
کاهش فساد اقتصادی با اجرای «پیوست عدالت»

کاهش فساد اقتصادی با اجرای «پیوست عدالت»

وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن دستور اجرا و پیاده‌سازی «پیوست عدالت» برای تمام سیاستگذاری‌های اقتصادی این وزارتخانه بر ضرورت تدوین برنامه‌های قابل ارزیابی و دارای ابعاد توأمان کیفی و کمی با تمرکز بر کاهش هرچه بیشتر فساد، محرومیت، فقر و شکاف طبقاتی تأکید کرد.

«سید احسان خاندوزی»، طی ابلاغیه‌ای با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تدوین «پیوست عدالت» برای تمام بخشنامه‌ها، مصوبه‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی دستگاه‌ها تأکید کرد: رعایت اصول و مبانی عدالت در فرآیند تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و اجرا به عنوان یکی از ارکان اساسی شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی باید منجر به حاکمیت گفتمان عدالت شود.

وزیر اقتصاد بر ضرورت توجه به اسناد بالادستی ابلاغی و همچنین اصول حاکم بر الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت و توجه به الزامات گفتمان عدالت و پیشرفت و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تأکید کرد.

همچنین، در متن ابلاغیه خاندوزی به احصاء و سطح بندی ابر پروژه‌های وزارت اقتصاد، معاونت، شرکت و مرکز یا دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های اجرایی که تأثیر مستقیم بر عدالت اقتصادی دارند توجه ویژه شده است.

بعلاوه، تدوین دستورالعمل‌های لازم و نظارت مؤثر به منظور تحقق برنامه‌های ابلاغی در این حوزه و سنجش اثربخشی اقدامات در بازه‌های زمانی تعریف شده خواسته دیگر خاندوزی در متن ابلاغیه است.

وزیر اقتصاد دستور داده است تا ساز و کاری تعاملی برای ایجاد ارتباط مؤثر با بخش‌های مختلف، ازجمله دانشگاه‌ها و مراکز علمی، بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌ نهاد فعال در این حوزه طراحی شود.

خاندوزی ضمن اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های قابل ارزیابی و دارای ابعاد توأمان کیفی و کمی بر کاهش هرچه بیشتر فساد، محرومیت و فقر و شکاف طبقاتی به عنوان یکی از اهداف تهیه پیوست عدالت تأکید کرده است.

گفتنی است وزیر اقتصاد خواستار ارائه گزارش ماهانه در این خصوص به حوزه وزارتی شده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.