صفحه اصلی / اسلایدر / کالاهای اساسی در ۵ ماه اول امسال چقدر گران شد + جدول قیمت
کالاهای اساسی در ۵ ماه اول امسال چقدر گران شد + جدول قیمت

کالاهای اساسی در ۵ ماه اول امسال چقدر گران شد + جدول قیمت

کسب و کار نیوز- بررسی قیمت کالاهای اساسی از قبیل برنج، شکر، مرغ و گوشت نشان می‌دهد که قیمت اغلب کالاهای اساسی در 5 ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، بررسی قیمت کالاهای اساسی و مهم در مرداد ماه امسال نسبت به مرداد ماه سال گذشته نشان می‌دهد که قیمت اغلب کالاهای اساسی مانند برنج، گوشت، مرغ و شکر رشد داشته است.

براساس این گزارش هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک در مرداد ماه ۱۴۰۰ نسبت به مرداد ۱۳۹۹ در مجموع ۱۸ درصد رشد داشته است که براین اساس قیمت هر کیلوگرم آن از ۲۰۷ هزار و ۸۵۶ ریال در مرداد ۱۳۹۹ به ۲۴۵ هزار و ۳۱۳ ریال در مرداد ماه ۱۴۰۰ رسیده است. قیمت برنج تایلندی نیز در مرداد ۱۴۰۰ نسبت به مرداد ۱۳۹۹ در مجموع ۵۰ درصد رشد داشته است و از هر کیلوگرم ۱۰۳ هزار و ۳۳۹ ریال در مرداد ۱۳۹۹ به ۱۵۵ هزار و ۱۰۲ ریال در مرداد ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

برنج طارم اعلام و برنج داخلی هاشمی درجه یک نیز در مرداد ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۴۴ و ۴۳ درصد افزایش قیمت داشته است. براساس این گزارش قیمت هر کیلوگرم شکر سفید در مرداد ماه سال گذشته ۸۴ هزار و ۳۹۵ ریال بوده که در مرداد ۱۴۰۰ با افزایش ۶۳ درصدی به ۱۳۷ هزار و ۹۳۱ ریال رسیده است. گوشت گوساله نیز در بازه زمانی یاد شده ۵۲ درصد افزایش قیمت داشته، به طوری که قیمت هر کیلوگرم آن از ۷۹۳ هزار و ۵۰۲ ریال در مرداد ۹۹ به ۱ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۳۶۰ ریال در مرداد ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

قیمت گوشت گوسفندی دربازه زمانی یاد شده ۳۲ درصد افزایش داشته است. قیمت هر کیلوگرم مرغ نیز در مرداد ۱۴۰۰ نسبت به مرداد ۱۳۹۹ در مجموع ۵۳ درصد افزایش داشته است و از هر کیلوگرم ۱۷۶ هزار و ۷۰۹ ریال در مرداد ۹۹ به ۲۷۰ هزار و ۴۷۱ ریال در مرداد ۱۴۰۰ رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.