صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / آینده صنعت گیمینگ و برنامه ال‌جی برای پیشروی در این صنعت
آینده صنعت گیمینگ و برنامه ال‌جی برای پیشروی در این صنعت

آینده صنعت گیمینگ و برنامه ال‌جی برای پیشروی در این صنعت

کسب و کار نیوز- بازی‌های ویدیویی در حال تغییری مهم و گسترده از پرداخت هزینه برای گیمینگ به سمت گیمینگ رایگان هستند؛ اما تغییر بسیار چشم گیر این است که در آینده در گیمینگ رایگان شما دارایی‌های دیجیتالی به دست خواهید آورد که ارزشمند بوده و بر ثروت شما خواهند افزود.

از جنبه تاریخی، صنعت بازی‌های ویدیویی موضوعی وابسته به سخت‌افزار و نرم‌افزار بوده است. شما باید یک دستگاه گران‌قیمت از مایکروسافت، سونی یا نینتندو خریداری کنید. سپس از شرکت‌هایی همچون Activision Blizzard یا Ubisoft بازی‌های گران‌قیمت را تهیه کنید، تا بتوانید اوقات خوشی را در پیش داشته باشید.

همه این‌ها در سال ۲۰۰۷ و با ورود اولین تلفن‌های هوشمند به بازار تغییر پیدا کرد. اکنون موبایل‌های هوشمند به پلتفرمی برتر از سخت‌افزارهای گوناگون برای بازی بدل شده‌اند و بسیار شایع هستند. به‌گونه‌ای که هر موبایلی مملو از بازی‌های ویدیویی رایگان و ارزان‌قیمت است.

شیوه کسب درآمد شرکت‌ها از بازی‌های رایگان بدین‌صورت است که گیمرها خرید‌های درون برنامه‌ای انجام می‌دهند یا لوازمی را خرید می‌کنند که به پیروزی آن‌ها در بازی کمک می‌کند. در آینده هم گیمرها امکان خرید ابزار و دارایی‌ها در بازی را خواهند داشت، اما مالکیت کامل این دارایی‌ها به گیمر تعلق داشته و می‌تواند آن را در بازارهای آنلاین فروخته یا معامله کند و بدین‌صورت ارزش و محبوبیت دارایی‌های درون بازی به‌شدت افزایش خواهد یافت.

WhatsApp Image 2021-09-29 at 15.34.41.jpeg

البته این روند مدتی است که آغازشده و برای مثال بازی ویدیویی Splinterlands که در بلاک چین Hive در حال اجرا است، یک بازی نبرد و کارتی مجازی است که شامل هیولاهای مختلف بوده و به‌شدت اعتیادآور است. این بازی‌ها به گیمرها به شکل جایزه‌ای یا قرعه‌کشی واحد پولی خود را می‌دهند که علاوه بر امکان استفاده برای خرید اجزا و دارایی‌های بازی، در دنیای رمزارزها هم دارای ارزش بوده و قابلیت معامله را دارد. از سویی کارت‌های بازی‌ها هم‌اکنون نقش توکن‌های غیرقابل تعویض و یکتا رادارند که خود می‌توانند در شبکه بلاک چین مربوط به خودشان ارزشمند باشند.

از سوی دیگر با افزایش وابستگی همه‌چیز به سرورهای کلاود(Cloud) و از راه دور، روندهای جدیدی خلق می‌شوند که در تجربه گیمینگ هم تأثیرگذار خواهند بود. برخلاف بازی‌های سنتی که روی کنسول اجرا می‌شوند، بازی‌های کلاود می‌توانند روی موبایل یا لپ‌تاپ اجراشده و سهولت بازی را برای گیمر به ارمغان بیاورد. همچنین ارتقا بازی تنها با هزینه‌ای نسبتاً اندک در مقایسه با گذشته و با افزایش قدرت سرورهای ابری یا کلاود مورداستفاده امکان‌پذیر است و نیازمند تغییر تجهیزات و سخت‌افزار موجود در خانه نیست.

همچنین گیمر امکان انتخاب وسیع و گسترده‌ای برای ابزار بازی ازجمله موس، صفحه‌کلید، دسته بازی یا صفحه لمسی دارد. علاوه بر این گیمر لازم نیست چیزی درباره شیوه عملکرد سخت‌افزارها و انتخاب سخت‌افزار مناسب و سر هم کردن آن‌ها بلد باشد. از سویی امنیت کاربر هم بالاتر رفته و نگران سرقت و از دست رفتن اکانت بازی یا سخت‌افزار گیمینگ نخواهد بود.

هدست‌های واقعیت مجازی در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیداکرده و حتی با گیمرها هم همراه شده‌ و ابزارهایی چون Oculus Quest و PlayStation VR به ترندهای گیمینگ تبدیل‌شده‌اند. گیمرها به ویژگی‌هایی مانند کنترل بصری و راحت، تصاویر سه‌بعدی بسیار واقعی، پردازنده‌های سریع، صدای قدرتمند داخلی منحصر به کاربر، گرافیک قدرتمند نسل جدید و طراحی شیک و جذاب این محصولات توجه بسیاری نشان داده‌اند.

درحالی‌که بازی‌های واقعیت مجازی اکنون یک بازار محدود با جامعه هدف خاص برشمرده می‌شوند، اما لیست فزاینده بازی‌های مناسب هدست‌ها می‌تواند گواهی بر گسترش روز‌افزون و سریع این بازار باشد. در این میان بازی‌های واقعیت افزوده و واقعیت گسترده هم در حال کسب سهم از بازار هستند و یکی از دلایل موفقیت آن‌ها ترکیب عناصر بصری و صوتی محیط بازی با زمان و مکان واقعی گیمر است.

درمجموع چشم‌انداز صنعت گیمینگ بسیار روشن است. رقابت شدید موجود می‌تواند به ایجاد نوآوری در آینده منجر شود، زیرا شرکت‌ها سعی می‌کنند برای جامعه گیمرها جذاب‌تر به نظر رسیده و سهم بیشتری از این بازار عظیم را از آن خود کنند. با بازی‌های کلاود، کنسول‌های بهتر، بازی‌های اشتراکی، هوش مصنوعی،  واقعیت مجازی و گسترده، به نظر می‌رسد آینده بسیار نزدیک‌تر از تصورمان باشد.

در این میان شرکت ال‌جی الکترونیکس به شکل هوشمندانه‌ای، به‌جای ورود به رقابت سنگین و تنگاتنگ ارائه ابزارهای بازی یا تولید گیم، در بخشی با رقابت کمتر و نیاز بیشتر از صنعت گیمینگ واردشده و تاکنون به یکی از رهبران صنعتی این روند بدل شده است.

WhatsApp Image 2021-09-29 at 15.34.40.jpeg

سخت‌افزارهای گیمینگ ال‌جی به‌گونه‌ای است که فراتر از انتخاب کنسول و شیوه بازی یا ژانر و سبک بازی، تمامی کاربران به آن‌ها نیاز دارند. هیچ گیمری بدون یک تلویزیون بزرگ و باکیفیت یا یک مانیتور با عملکرد عالی قادر به استفاده از کنسول بازی، کامپیوتر یا لذت کافی بردن از بازی موبایلی خود نخواهد بود. یا اینکه کشف لذت های بازی و تجربه‌ای کامل و همه‌جانبه بدون صدایی باکیفیت و عالی امکان‌پذیر نیست.

محصولات سری LG UltraGear به روندی جذاب در صنعت بازی تبدیل‌شده‌اند که هم‌زمان گیمرها و تولید‌کنندگان را به چالش کشیده‌اند. مانیتورهای خارق‌العاده UltraGear ال‌جی نه‌تنها برای تمام گیمرهای حرفه‌ای ابزاری شناخته‌شده و ضروری محسوب می‌گردند، بلکه اکنون بسیاری از مسابقات مهم جهانی با همراهی این محصول به اجرا درمی‌آیند. تازه‌وارد فوق‌العاده این خانواده هم LG UltraGear Gaming Speaker است که علاوه بر جایگیری مناسب در زیر پایه مانیتورهای UltraGear ال‌جی و همچنین امکان نورپردازی برای زیبایی اتاق گیمر، کیفیت صدایی مثال‌زدنی تولید می‌کند که گیمر را به عمق بازی برده و در فضای آن غرق می‌نماید. از سوی دیگر بدون همراهی تلویزیون‌های OLED شگفت‌انگیز ال‌جی به‌خصوص سری C، مطمئناً اتاق هر گیمری که کنسول را برای بازی انتخاب کرده، یک جز‌ء اساسی و مهم را کم دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.