صفحه اصلی / سرخط خبرها / فیگورها در قرنطینه تنهایی
فیگورها در قرنطینه تنهایی

فیگورها در قرنطینه تنهایی

این روزها گالری مژده نمایشگاه از ابژه تا فیگور را به تماشا دارد که در یک نگاه کلی اکثریت نقاشی مجسمه های ۲۲ هنرمند حاضر در این رویداد در یک نکته اشتراک معنا دارند: انسان های تنها مانده دردمند.
حتی در اثر لبریز از صدها فیگور منوچهر نیازی نقاش ۸۴ ساله که به محض ورود به گالری چشم مخاطب را به سوی خود می کشاند، در هیاهوی چهره ها و جمعیت، این فردیت، تنهایی و درد است که خود را غلبه می کند.

مجسمه زیبایی از مسعود اخوان به زبان دیگری این روایت را بازگو می کند، نیم تنه ای طلایی شده، دستان را پشت خود پنهان کرده و گویی رو به آسمان نجوا می کند؛ علیرضا آسانلو با یک نقاشی در کشاکش فیگوراتیو و انتزاع که آدمی را نیز در مرز واقعیت و تردید می بیند، علی خالق با مونالیزایی که نوار چسب زرد رنگ خطر بر دهان دارد، سعید احمدزاده با تک چهره ای در خلوتی شاعرانه، جواد بیاد با قتل یک انسان به دست یک شاخه گل در هنگامه ای که لبخند مونالیزا جایش را به اندوه داده و ابژه فیگوراتیوی از مهدی آشور و … همه خرده روایت هایی ست که انسان معاصر را از همیشه تنهاتر تصویر می کنند؛ گویی کرونا تاثیر خودش را گذاشته است.


در عین حال ، این نمایشگاه تلاش می کند چگونگی شکل گیری فیگور و انتزاع آن از ابژه ی حقیقی را در نقاشی و مجسمه به تماشای مخاطب بگذارد و حضور چنین آثاری دقت و کنجکاوی مخاطب را دو چندان طلب می کند.
سه اثر که فیگور را در نقاشی ایرانی یادآوری می کند در کنار تم هایی مانند طبیعت گم شده انسان، فیگورهای گم شده در لباس زیبا و … از دیگر جذابیت های این نمایشگاه است.

علاوه بر هنرمندانی که نام شان اشاره شد در این نمایشگاه آثاری از کامبیز خدابنده، فرهاد مفوض ، علی گلستانه ، محمد فدوی ، اوژن شیراوژن ، سمیه چهارتکاب ، ارسیا مقدم ، مرتضی یزدانی ، پریدخت مشک زاد ، رضا عظیمیان ، محمد طباطبایی ، صادق تبریزی ، محمود جوادی پور و حسنعلی ذابحی به روی دیوار گالری مژده می رود.
علاقمندان با رعایت تمامی قوانین بهداشتی و فاصله اجتماعی می توانند تا ۱۲مهر از ابژه تا فیگور در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ دیدن کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.