صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / کلاس اولی‌ها، هفته‌ای یک روز به مدرسه می‌روند
کلاس اولی‌ها، هفته‌ای یک روز به مدرسه می‌روند

کلاس اولی‌ها، هفته‌ای یک روز به مدرسه می‌روند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال تحصیلی را با شبکه شاد آغاز می‌کنیم گفت: اما برای پایه های اول ابتدایی دستور دادیم از آن جهت که حتما باید با معلمان آشنا شوند، با رعایت پروتکل ها به صورت گروهی حداقل یک روز در مدرسه حضور یابند و بعد وارد فضای شاد شوند.

علیرضا کاظمی در حاشیه مراسم جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها با بیان اینکه خوشحالم در شرایط متفاوت امروز با استقبال بی نظیر خانواده‌ها مواجه شدیم گفت: امیدوارم با تمهید مقدمات و با کمک اولیاء زمینه بازگشایی آرام و تدریجی را فراهم کنیم. خانواده‌ها بیش از هر زمان دیگری نیاز به حضور دانش آموزان در مدارس را اعلام کردند.

وی افزود: اکنون پس از دو سال، زمینه حضور دانش آموزان در مدارس فراهم شده است. اگر قرار باشد شادی و نشاط به جامعه برگردد باید زمینه حضور دانش آموزان در مدرسه را فراهم و در این راستا سلامت بچه‌ها را تامین و تضمین کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال تحصیلی را با شبکه شاد آغاز می‌کنیم گفت: اما برای پایه های اول ابتدایی دستور دادیم از آن جهت که حتما باید با معلمان آشنا شوند، با رعایت پروتکل ها به صورت گروهی و حداقل یک روز در مدرسه حضور یابند و بعد وارد فضای شاد شوند.

کاظمی با اشاره به سه گامی که برای بازگشایی مدارس طراحی شده گفت: در گام اول مدارس روستایی و عشایری و مدارس کم جمعیت به صورت حضوری بازگشایی می شوند که ۴۵ هزار مدرسه را شامل می‌شود.

اتمام واکسیناسیون معلمان

مدارس کم  جمعیت روستایی و عشایری می‌توانند آموزشهای حضوری را آغاز کنند

وی ادامه داد: واکسیناسیون معلمان هم تمام شده و این مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها آموزش حضوری را از اول مهر داشته باشند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در گام دوم مدارس با جمعیت متوسط آموزش را حضوری آغاز خواهند کرد البته نحوه بازگشایی را به مدارس و مناطق تفویض اختیار کردیم گفت: تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی مناسب، زمینه بازگشایی حضوری و تدریجی را فراهم کنیم. این سیاست دولت است.

کاظمی افزود: در همه جای دنیا بیشترین خسارات را حوزه آموزش و مدارس دیده اند و آسیب های ناشی از عدم حضور به راحتی جبران نمی‌شود، به ویژه در دوران ابتدایی که اگر مهارت ها تقویت نشوند جبران آن مشکل خواهد بود. همه شاهد افت کیفیت بودیم و امید است خانواده ها کمک کنند سال تحصیلی را با کمترین حضور آغاز و با بیشترین حضور دانش آموزان به پایان ببریم.

دستور رییس جمهور برای پرداخت فوری معوقات

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره ساماندهی نیروی انسانی و خروج بازنشستگان از سیستم اظهار کرد: بازنشستگی به معنای قطع همکاری نیست. بخشی از نیروی انسانی ما از طریق استمرار خدمت بازنشستگان تامین می شود.

کاظمی با اشاره به اینکه وظیفه من پیگیری دغدغه ها و مطالبات فرهنگیان در همه بخش هاست گفت: رئیس جمهور دستور فوری درباره پرداخت معوقات دادند و حضور رئیس جمهور در شورای عالی آموزش و پرورش نیز نشان از توجه به آموزش و پرورش دارد. تاکید دارم درباره تحقق مطالبات فرهنگیان کمتر سخن بگویم، اما پیگیر هستم.

رتبه‌بندی از پیچ مهمی عبور کرد

وی همچنین ضمن اعلام اینکه رتبه بندی از پیچ مهمی عبور کرد و پس از تصویب در کمیسیون آموزش، وارد سامانه مربوط در مجلس شد عنوان کرد: برای تدوین آیین نامه برنامه داریم و از شب گذشته هماهنگی های لازم را برای تدوین آن انجام دادیم تا رتبه بندی در سقف اعتبارات پیش بینی شده بودجه امسال به اجرا دربیاید.

سرانه مدارس در حال واریز به حساب مدارس 

کاظمی ادامه داد: واکسیناسیون معلمان تمام شده و واکسیناسیون دانش آموزان در حال انجام است. امسال، سال کاملا متفاوتی است. همه همت کردند و به کمک آموزش و پرورش آمدند. سرانه بهداشتی را دارند کم کم تخصیص می‌دهند و بخشی محقق شده و دارد به حساب مدارس واریز می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره واکسیناسیون ابتدایی‌ها گفت: در هیچ کجای دنیا ابتدایی ها واکسن نزده‌اند، اما در مدرسه حضور دارند. از مهمترین الزامات رعایت فاصله اجتماعی و قواعد بهداشتی است که ما قول می دهیم آن را رعایت کنیم. در اختیار مدیر مدرسه است که دانش آموزان را گروه بندی کند و حتی در مقاطع بالاتر پس از واکسیناسیون نیز رعایت قواعد بهداشتی و فاصله اجتماعی الزامی است.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.