صفحه اصلی / اسلایدر / احتمال افزایش قیمت بلیت رفت و برگشت به عراق به ۳۰ میلیون تومان/بازار سیاه فروش بلیت اربعین
احتمال افزایش قیمت بلیت رفت و برگشت به عراق به ۳۰ میلیون تومان/بازار سیاه فروش بلیت اربعین

احتمال افزایش قیمت بلیت رفت و برگشت به عراق به ۳۰ میلیون تومان/بازار سیاه فروش بلیت اربعین

کسب و کار نیوز- هر ساله با نزدیک شدن به ایام اربعین و افزایش درخواست ها برای سفر به عراق با رشد بی سابقه قیمت بلیت هواپیما به مقصد عراق روبرو هستیم. در حالی مسئولان اعلام کردند که زائران برای بلیت رفت و برگشت به عراق بیشتر از 5 میلیون تومان نباید بپردازند که ممکن است قیمت این بلیت برای رفت و برگشت در برخی آژانس های هواپیمایی به 30 میلون تومان نیز برسد.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز ، هم‌اکنون قیمت رفت و برگشت برای اربعین در حدود ۵ تا ۶ میلیون است اما متاسفانه در سایه عدم نظارت با ورود دلال‌ها به بازار، این قیمت در بازار سیاه و در روزهای نزدیک به اربعین احتمالا به چیزی در حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون خواهد رسید که باید از هم‌اکنون با نظارت صحیح و اقدامات لازم از بروز آن جلوگیری کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در رابطه با افزایش بی سابقه قمیت بلیت هواپیما به مقصد عراق در آستانه اربعین می گوید: با فرا رسیدن ایام اربعین بسیاری از مردم برای مسافرت به عراق آماده می شوند که همین امر رشد تقاضا را به این مقضد زیارتی افزایش داده است. به گفته حرمت‌الله رفیعی، همین موضوع موجب شده تا دلالان و واسطه ها وارد میدان شوند و از رشد تقاضا برای ایجاد بازار سیاه استفاده کنند. مسئولان باید به این نکته توجه کنند که این مسافرت برای زیارت است ومسافرت تفریحی نیست بنابراین باید نظارت ها در این بخش تقویت شود تا مردم بتوانند به راحتی برای این مقصد بلیت تهیه کنند.

به گفته فعالان این بخش، ستاد اربعین قیمت بلیت رفت و برگشت هواپیما را برای سفر اربعین ۴ میلیون و نیم و سازمان هواپیمایی کشور این قیمت را ۵ تومان تعیین کرده که با توجه به بسته بودن مرزهای زمینی و بالا بودن متقاضی سفر هوایی قیمت معقولی است. نهادهای نظارتی باید در این زمینه فعال باشند و اگر نظارت نکنند بازار سیاه بلیت‌های اربعین ایجاد شده و قیمت بلیت تا ۲٠ میلیون هم افزایش خواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در رابطه با افزایش بی سابقه قمیت بلیت هواپیما به مقصد عراق در آستانه اربعین در گفت و گو با “کسب و کار” گفت: با فرا رسیدن ایام اربعین بسیاری از مردم برای مسافرت به عراق آماده می شوند که همین امر رشد تقاضا را به این مقصد زیارتی افزایش داده است.

به گفته حرمت‌الله رفیعی، همین موضوع موجب شده تا دلالان و واسطه ها وارد میدان شوند و از رشد تقاضا برای ایجاد بازار سیاه استفاده کنند. مسئولان باید به این نکته توجه کنند که این مسافرت برای زیارت است ومسافرت تفریحی نیست بنابراین باید نظارت ها در این بخش تقویت شود تا مردم بتوانند به راحتی برای این مقصد بلیت تهیه کنند.

به گفته این فعال صنفی انتظار می رود مسئولان برای سهولت دسترسی مردم به سفر ارزان برای اربعین و زیارت، نظارت ها را در این بخش افزایش دهند. در غیر این صورت انتظار می رود با افزایش فعالیت دلالان، قیمت بیلت به مقصد عراق برای رفت و برگشت به ۳۰ میلیون تومان نیز برسد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در پاسخ به این پرسش که چرا ایرلاین ها قیمت بلیت را به یکباره دو برابر افزایش داده اند و آیا این صحت دارد که پروازهای خارجی هزینه سوخت بالایی دارند و به این دلیل قیمت بلیت افزایش داشته است، گفت: ابتدا باید به این موضوع تاکید کنم که برای پرواز تهران به نجف هیچ هزینه ای بابت سوخت پرداخت نمی شود پس این موضوع یک توجیه بیش نیست.

رفیعی افزود: برخی اپلیکیشن‌ها در این روزها قیمت بلیت را حتی بیش از نرخ مصوب اعلام می‌کنند که این قطعا تقلب است و باید با این موضوع برخورد شود. چون هنوز پروازهای اربعین بصورت رسمی بازگشایی نشده است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی گفت: اپلیکشین‌های خرید بلیت هیچگاه به حقوق خودشان قانع نیستند و به صنعت گردشگری و حقوق مردم ضربه می‌زنند. متأسفانه این اپلیکشین‌ها از طرف بدنه دولت و نهادهای قدرت حمایت شده و وام‌های کلان دریافت می‌کنند.

 

 

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.