صفحه اصلی / اسلایدر / بازار سیاه فروش بلیت اربعین
بازار سیاه فروش بلیت اربعین

سازمان هواپیمایی: قیمت بلیت پروازهای اربعین پنج تا شش میلیون تومان،گرانتر نخرید

بازار سیاه فروش بلیت اربعین

گران‌فروشی و قیمت‌های نجومی پروازهای اربعین طی روزهای گذشته، منجر به گلایه زائران ایرانی شده است.

گران‌فروشی و قیمت‌های نجومی پروازهای اربعین طی روزهای گذشته، منجر به گلایه زائران ایرانی شده است.

در شرایطی که در پی توافق ایران و عراق، سهمیه زائران ایرانی و پروازهای اربعین دو برابر افزایش یافته است، قیمت‌ بلیط پروازهای اربعین به طور سرسام‌آوری افزایش یافته و نرخ‌های نجومی شش تا ۱۰ میلیون تومانی بلیط‌ها از یک طرف و سکوت وزیر راه و شهرسازی  از طرف دیگر موجی از نگرانی را در پی داشته است.

در حالی که انتظار می‌رفت وزیر راه و شهرسازی در نخستین روزهای آغاز مسئولیت در دولت مردمی سیزدهم و در جهت ایجاد عدالت و پاسخگویی به این مطالبه مردمی، دستور‌العمل و موضع‌گیری شفافی داشته باشد و سرعت عمل بیشتری به خرج دهد، اما به نظر می‌رسد تا این لحظه از این آزمون مردمی با موفقیت عبور نکرده است.

در حال حاضر زائران اربیعن در انتظار عملکرد رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در این زمینه هستند و انتظار می‌رود نظارت قوی‌تری از سوی این وزارتخانه بر نرخ و نحوه فروش بلیط هواپیمای اربعین و تخلفات احتمالی صورت بگیرد.

همچنین از آنجایی که شنیده‌ها حاکی از این است که مرزهای زمینی باز نخواهد شد، در صورتی که مدیریت درستی در این زمینه صورت بگیرد، ۳۰ هزار زائر ایرانی که دولت عراق مجوز ورود آنها را برای اربعین صادر خواهد کرد و احتمالا تا ۶۰هزار نفر هم افزایش خواهد یافت، بازار مناسبی برای ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی بعد از کاهش پروازها، طی یک سال و نیم اخیر به دلیل کرونا ایجاد خواهد کرد.

گفتنی است بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته زائران ایرانی که دولت عراق مجوز ورود آنها را برای اربعین صادر خواهد کرد، از تاریخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ تا ۱۰ مهر از طریق ۶ فرودگاه حضرت امام (ره) مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و اهواز به این کشور منتقل می شوند.

شرکت‌های هواپیمایی قشم، تابان، زاگرس، وارش، معراج، ماهان، آسمان، کاسپین، فلای پرشیا، هما و کیش ایر، ۴۰۰ پرواز اربعین امسال را انجام خواهند داد.

نرخ بلیط رفت و برگشت اربعین در سازمان هواپیمایی کشوری، ۵ میلیون تومان تعیین شد اما در حال حاضر ایرلاین ها پول بیشتری از مردم برای فروش بلیط مطالبه می‌کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.