صفحه اصلی / اسلایدر / ارونقی: هیچ داروی کرونایی در انبارهای گمرک نیست
ارونقی: هیچ داروی کرونایی در انبارهای گمرک نیست

ارونقی: هیچ داروی کرونایی در انبارهای گمرک نیست

کسب و کار نیوز- معاون امور فنی گمرک گفت: در حال حاضر هیچ کالای دارویی و مرتبط با بیماری کرونا در انبار‌های گمرک وجود ندارد و این اقلام به محض ورود، ترخیص می‌شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز، مهرداد جمال ارونقی معاون امور فنی گمرک ایران در حاشیه بازدید از انبار‌های گمرک تهران اظهار کرد: صدور مجوز برای ترخیص کالا از انبار‌های گمرک نسبت به قبل، افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

او افزود: چندی پیش درخواست داده شد که نماینده‌ای از وزارت بهداشت در روند ترخیص انبار‌ها حضور داشته باشد، اما این درخواست هنوز از سوی این وزارتخانه بی جواب مانده است.

معاون امور فنی گمرک بیان کرد: با پیگیری‌های دادستانی کل کشور، تمامی محصولات مربوط به بیماری کرونا، واکسن کرونا و مواد اولیه تولید دارو به هیچ عنوان در گمرک انبار نمی‌شوند و بلافاصله پس از واردات، ترخیص و تحویل وزارت بهداشت می‌شوند.

ارونقی ادامه داد: بیش از ۳۰ یا ۴۰ فقره درخواست برای ترخیص کالا از سوی واردکنندگان به گمرک ارسال شده که مدت زیادی است که محصولات آن‌ها در گمرک دپو شده است.

او تصریح کرد: تمامی این کامیون‌ها و محصولاتی که در انبار‌های تهران دپو شده اند، ثبت سفارش آن‌ها انجام شده است و هیچ مشکلی برای ترخیص ندارند، اما اداره گمرک به دلیل اینکه اجازه ترخیص آن‌ها را از دولت دریافت نکرده، اجازه ترخیص نمی‌دهد.

معاون امور فنی گمرک ابراز کرد: روزانه بیش از ۲۰ راننده کامیون درب گمرک‌های کشور اعتراض خود را نسبت به دپوی محصولات اعلام می کنند، اما گمرک اختیار تام برای ترخیص آن‌ها را ندارد.

ارونقی مطرح کرد: برخی از این کالا‌ها از حالت دپو در آمده اند و به مرحله رسوب رسیده اند، یعنی ممکن است فاسد شده باشند و دیگر هیچ ارزشی نداشته باشند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.