صفحه اصلی / اسلایدر / هتل ها مشتری ندارند/تهدید اشتغال ۷۵ هزار کارمند هتلداری
هتل ها مشتری ندارند/تهدید اشتغال ۷۵ هزار کارمند هتلداری

هتل ها مشتری ندارند/تهدید اشتغال ۷۵ هزار کارمند هتلداری

کسب و کار نیوز- قیمت هتل‌ها نسبت به تعرفه سال گذشته ۷٠ درصد کاهش پیدا کرده و هتلداران به مسافران ۷٠ درصد تخفیف می‌دهند. به گفته فعالان هتلدارای، هتل های تهران به دلیل نبود مشتری و مهمان در آستانه ورشکستگی قر ار دارند و شش هتل نیز به طور کامل تعطیل شده اند.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز ، جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران در این رابطه می گوید: باز کردن هتل ها و روشن نگاه داشتن چراغ این واحدها در شرایط کنونی صرفه اقتصادی ندارد. در حال حاضر بسیاری از هتلداران برای تامین هزینه های خود اقدام به فروش برخی از لوازم هتلداری و املاک خود کرده اند تا بتوانند چند صباحی بیشتر چراغ واحدهای خود را روشن نگاه دارند. به گفته حمزه زاده، هتلداران و مراکز اقامتی و متولیان تاسیسات گردشگری ملک های خود را می فروشند تا بتوانند هزینه های جاری خود را تامین کنند از این رو  متولیان جدید لازم است بسته های حمایتی را در اولویت بگذارند.

این در حالی است که محمدعلی فرخ مهر، رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان در این رابطه می گوید: رکود عجیبی بر هتل‌های کشور حاکم است. قیمت هتل‌ها نسبت به تعرفه سال گذشته ۷٠ درصد کاهش پیدا کرده و هتلداران به مسافران ۷٠ درصد تخفیف می‌دهند. برنج، گوشت، مرغ و سایر مواد غذایی نسبت به سال گذشته ۲٠٠ درصد افزایش قیمت داشته و تمام تأسیسات و تجهیزات هتل مثل ماشین‌های لباس‌شویی به شدت گران و کمیاب شده است. در کنار کم شدن ۸٠ درصدی مسافران به نسبت دو سال قبل، هزینه هتل‌ها نیز ۵٠٠ درصد بیشتر شده‌اند.

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان اظهار داشت: امید ما به دولت آقای رئیسی است. باید اقساط وامی را که دولت روحانی به ما داده بود شهریور امسال پرداخت کنیم که از دولت آقای رئیسی می‌خواهیم آن را تمدید کند و مجددا به همین اندازه به ما وام بدهد تا بتوانیم سر پا بمانیم و هتل ها را تعطیل و تعدیل نیرو نکنیم. به گفته فرخ مهر، بسیاری از هتل‌ها نتوانستند با این وضعیت اقتصادی ادامه دهند و تغییر کاربری دادند. در تهران ۶ هتل به کلی تعطیل شدند که قطعا در کشور تعداد آن‌ها بسیار بیشتر است.

جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران در این رابطه در گفت و گو با “کسب و کار” گفت: باز کردن هتل ها و روشن نگاه داشتن چراغ این واحدها در شرایط کنونی صرفه اقتصادی ندارد. در حال حاضر بسیاری از هتلداران برای تامین هزینه های خود اقدام به فروش برخی از لوازم هتلداری و املاک خود کرده اند تا بتوانند چند صباحی بیشتر چراغ واحدهای خود را روشن نگاه دارند. به گفته حمزه زاده، هتلداران و مراکز اقامتی و متولیان تاسیسات گردشگری ملک های خود را می فروشند تا بتوانند هزینه های جاری خود را تامین کنند از این رو  متولیان جدید لازم است بسته های حمایتی را در اولویت بگذارند.

رئیس جامعه هتلداران اظهار داشت: در سالی که گذشت همه هتلداران متضرر بودند و مشکلات بسیار عدیده‌ای داشتند و بسیاری از هتلداران با گرفتن وام و فروش اموال و روش‌های دیگر توانسته‌اند هتل خود را باز نگه دارند. الان حتی اگر بستر هم فراهم شود شرایط اقتصادی مردم به آنها اجازه سفر نمی‌دهد.

این فعال صنفی ادامه داد: دو بسته حمایتی داشتیم که بیش از پیش به چالش‌های پیش روی هتلداران افزوده است. در یکی از آنها موضوع امهال مالیاتی مطرح شده بود و براساس آن هتلداران می‌توانستند مالیات خود را به‌صورت اقساط بپردازند اما زمانی که صاحبان هتل‌ها برای مفاصا حساب مراجعه کردند متوجه شدند که مشمول ۱۰ درصد جریمه شده‌اند. یک‌هزار میلیارد تومان از کاهش درآمد مربوط به ماه اسفند و ۲ هزار میلیارد مربوط به فروردین و ۱۵۰۰ میلیارد از کاهش درآمد نیز مربوط به اردیبهشت بوده است. در ۲۰۷۰ هتل و هتل‌آپارتمان زیرمجموعه جامعه هتل‌داران، ۷۵ هزار کارمند به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند که با از دست رفتن درآمد هتل‌ها، پرداخت حقوق این افراد با مشکل مواجه شده است.

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش قیمت مرغ به ۸۰ هزار تومان/ مازاد عرضه داریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.