صفحه اصلی / اسلایدر / با تصویب مجلس/واحدهای کشاورزی کوچک وارد بازار سرمایه می‌شوند
با تصویب مجلس/واحدهای کشاورزی کوچک وارد بازار سرمایه می‌شوند

با تصویب مجلس/واحدهای کشاورزی کوچک وارد بازار سرمایه می‌شوند

کسب و کار نیوز- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی تصویب کردند که واحدهای کشاورزی خرده مالکی و کوچک مقیاس وارد بازار سرمایه شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی ماده ۱۰ طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی را تصویب کردند.

طبق این ماده، وزارت جهاد کشاورزی مجاز است با اختصاص اعتبارات در بودجه سنواتی در راستای یکپارچه‌سازی مدیریت اراضی کشاورزی و بهبود بهره‌وری و افزایش تولید، نسبت به تهیه و ارائه بسته تشویقی و حمایتی برای تجمیع و تبدیل مزارع و واحدهای کشاورزی خرده مالکی و کوچک مقیاس به شرکتهای کشت و صنعت و یا سهامی زراعی کوچک ترجیحاً با قابلیت عرضه و معامله در بورس یا خارج از بورس تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام نماید.

سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تسهیل و عرضه سهام این شرکتها می تواند به این منظور نسبت به تاسیس یک بازار بورس یا بازار خارج از بورس جدید و یا تخصیص یک بازار مجزا در یکی از بازارهای موصوف اقدام نماید.

دستورالعمل اجرایی چگونگی و شرایط تاسیس و نحوه و نوع حمایت از این شرکتها ظرف سه‌ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون به پیشنهاد مشترک وزیر جهاد کشاورزی و سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ می‌گردد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.