صفحه اصلی / اسلایدر / تولید داخلی لوازم خانگی پاسخگوی همه سلایق نیست
تولید داخلی لوازم خانگی پاسخگوی همه سلایق نیست

تمام لوازم خانگی خارجی موجود در بازار قاچاق است

تولید داخلی لوازم خانگی پاسخگوی همه سلایق نیست

کسب و کار نیوز- با وجود ممنوعیت حضور لوازم خانگی خارجی به ویژه لوازم خانگی کره ای که دو برند معروف را دارد، اما باز هم بازار لوازم خانگی از برندهای خارجی اشباع شده است. در حالی مسئولان همواره تاکید دارند که تمامی لوازم خانگی خارجی در بازار غیرمجاز وارد شده و حکم قاچاق را دارند اما در تمام فروشگاه ها این لوازم به فراوانی به چشم می خورند.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز ، نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی در رابطه با چگونگی حضور برندهای خارجی در فروشگاههای کشور می گوید: توجه هر چه بیشتر به تولید داخلی لوازم خانگی می تواند توسعه را در این بخش سرعت ببخشد. در حالیکه در تمامی کشورهای جهان شاهد ارتقای صنعت تولید لوازم خانگی هستیم در کشور ما متاسفانه سود واردات موجب شده تا این صنعت در رقابت با نمونه های خارجی به مشکلات بسیاری برخورد کند.

محمدحسین اسلامیان اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای ارتقای تولید است و با این حرکت می توانیم صنعت لوازم خانگی را با تکنولوژی روز ساخت و تولید آشنا کنیم. اینکه عده ای به دلیل سودجویی مانع ارتقا تولید شده اند باید جلوی آنها گرفته شود و وارداتی که با وجود ممنوعیت در حال انجام البته به صورت غیرمجاز و قاچاق است، بسته شود.

در همین زمینه رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران نیز با تاکید بر اینکه تمام لوازم خانگی خارجی موجود در بازار قاچاق است، گفت: مردم برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی از فروشگاه‌های معتبر لوازم خانگی خرید انجام دهند.اکبر پازوکی گفت: تمام لوازم خانگی خارجی موجود در بازار، قاچاق است، لذا به مردم توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان نسبت به خرید این کالاها اقدام نکنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولید کنندگان لوازم خانگی تهران ، افزود: طی ۴ سال اخیر با توجه به ممنوعیت واردات لوازم خانگی، اکثریت افرادی که نسبت به خرید لوازم خانگی خارجی اقدام کرده اند با مشکل مواجه شده اند، زیرا این کالاها فاقد گارانتی هستند و خریداران در صورت خراب شدن لوازم خانگی خارجی با مشکل مواجه شده‌اند.  وی بیان داشت: کالاهای لوازم خانگی خارجی موجود در بازار نه تنها شرکت معتبر عرضه کننده ندارند، بلکه این کالاها در سامانه جامع تجارت نیز ثبت نشده‌اند و فاقد کد رهیگری هستند، لذا این کالاها یا فاقد خدمات پس از فروش اند و یا خدمات از خدمات پس از فروش نامناسبی برخوردارند.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران اظهار داشت: در حال حاضر شرکت‌های معتبر نیز گاهی برای تعمیر لوازم خانگی در تامین قطعات به دلیل تحریم‌ها و سایر مسائل دچار مشکلاتی هستند، بنابراین اگر لوازم خانگی قاچاق خریدار شود، این مشکلات به مراتب بیشتر است. وی گفت: مردم برای اطمینان در خرید کالای لوازم خانگی، به فروشگاه‌های دارای مجوز و برچسب اصالت از اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مراجعه کنند و همچنین در هنگام خرید کد شناسه‌ی کالای مورد نظر خود را با شماره گیری # ۷۷۷۷ * * را حتما استعلام کنند.

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی در رابطه با چگونگی حضور برندهای خارجی در فروشگاههای کشور در گفت و گو با “کسب و کار” گفت: توجه هر چه بیشتر به تولید داخلی لوازم خانگی می تواند توسعه را در این بخش سرعت ببخشد. در حالیکه در تمامی کشورهای جهان شاهد ارتقای صنعت تولید لوازم خانگی هستیم در کشور ما متاسفانه سود واردات موجب شده تا این صنعت در رقابت با نمونه های خارجی به مشکلات بسیاری برخورد کند.

محمدحسین اسلامیان اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای ارتقای تولید است و با این خرکت می توانیم صنعت لوازم خانگی را با تکنولوژی روز ساخت و تولید آشنا کنیم. اینکه عده ای به دلیل سودجویی مانع ارتقا تولید شده اند باید جلوی آنها گرفته شود و وارداتی که با وجود ممنوعیت در حال انجام البته به صورت غیرمجاز و قاچاق است، بسته شود.

به گفته اسلامیان بهانه مخالفان توسعه تولید داخلی، گرانتر بودن قیمت تمام شده این محصولات نسبت به نمونه های خارجی آنهاست. سودجویان با استناد به اینکه قیمت تمام شده کالای ایرانی در بخش لوازم خانگی بسیار بالا است با واردات غیرمجاز و فروش لوازم قاچاق، تیشه به ریشه تولید داخلی زده اند.

نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی در ادامه با اشاره به اینکه تولید داخلی نتوانست نیاز تمامی سلایق را در تولید لوازم خانگی پاسخ دهد، اظهار داشت: در مدت ۴ سالی که واردات لوازم خانگی ممنوع شده است تولید داخل نتوانست برای تمامی سلایق در این حوزه کالا داشته باشد. به همین دلیل پای قاچاق به این حوزه باز شد و شاهد هستیم تمامی برندهای خارجی در فروشگاههای لوازم خانگی وجود دارد و به فروش می رسد. بخش زیادی را به هر دلیلی مانند نبود زیرساخت یا کمبود توان تولید نکرده‌ایم. برخی از کالاها را حتی با کیفیت کمتر هم تولید نمی‌کنیم، تولید همه کالاها در هیچ کجای دنیا مقرون به صرفه نیست.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.