صفحه اصلی / اقتصادی / احیای ۴۹۹ واحد راکد درون شهرک‌ها و نواحی صنعتی در ۵ ماهه امسال/ ابلاغ برنامه ۳ ماهه در ۱۹ شاخص برای تامین زیرساخت‌های صنعتی
احیای ۴۹۹ واحد راکد درون شهرک‌ها و نواحی صنعتی در ۵ ماهه امسال/ ابلاغ برنامه ۳ ماهه در ۱۹ شاخص برای تامین زیرساخت‌های صنعتی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد

احیای ۴۹۹ واحد راکد درون شهرک‌ها و نواحی صنعتی در ۵ ماهه امسال/ ابلاغ برنامه ۳ ماهه در ۱۹ شاخص برای تامین زیرساخت‌های صنعتی

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۴۹۹ واحد صنعتی درون شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور احیاء و به چرخه تولید بازگشتند.

علی رسولیان در نشست آغاز اجرای برنامه‌های کوتاه مدت مرتبط با تنظیم بازار، صادرات، پشتیبانی و رفع موانع تولید که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: احیای واحدهای راکد و تامین زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی را در راستای برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت دنبال می‌کنیم.

ابلاغ برنامه ۳ ماهه در ۱۹ شاخص برای تامین زیرساخت‌های صنعتی
وی با اعلام اینکه در حوزه تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی برنامه سه ماهه در ۱۹ شاخص تدوین و ابلاغ شده است، تصریح کرد: این برنامه بر اساس تقسیم بندی استانی تدوین و به صورت پروژه‌ای و استان به استان رصد و پایش خواهد شد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه در خصوص احیای واحدهای راکد درون شهرک‌ها و نواحی صنعتی، گفت: در مجموع ۴۸ هزار و ۷۹ واحد تولیدی درون شهرک ها و نواحی صنعتی کشور به بهره‌برداری رسیده است که ۱۷ درصد آنها معادل ۸ هزار و ۱۷۳ واحد راکد می باشند و به صورت کلی ۱۳ هزار واحد راکد (خارج و داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی) در کشور وجود دارد.

فعالیت بیش از ۹۰۰ مشاور در قالب کلینیک‌های عارضه یابی صنعتی
رسولیان با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ مشاور در قالب کلینیک‌های عارضه یابی برای کمک به احیاء واحدهای صنعتی و بازگشت آنها به چرخه تولید فعالیت دارند، ادامه داد: احیای واحدهای صنعتی درون شهرک‌ها و نواحی صنعتی را از طریق مشاوران عارضه یابی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و کارگروه‌های استانی آن و دفاتر تخصصی در مجموعه وزارتخانه دنبال می‌کنیم.
وی با اشاره به گزارش اولیه واحدهای راکد بیان کرد: ۵۵ درصد واحدها مشکل تامین نقدینگی، ۱۶ درصد آنها فقدان بازار، ۳٫۵ درصد اختلاف شرکاء، ۳ درصد کمبود مواد اولیه، ۲ درصد مشکل ماشین آلات، نیم درصد مشکلات ساختاری و یک درصد نیز مشکلات قضایی دارند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین عمده‌ترین مشکلات را مربوط به واحدهای فلزی، محصولات شیمیایی و محصولات غذایی دانست.
رسولیان گفت: ۱۵ هزار و ۵۶۳ واحد صنعتی درون شهرک ها و نواحی صنعتی با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد، ۱۳ هزار و ۵۶۸ واحد صنعتی با ظرفیت بین ۵۰ تا ۷۰ درصد و ۱۰ هزار و ۷۷۵ واحد با ظرفیت بالای ۷۵ درصد کار می کنند.
وی در پایان بیان کرد: در ۵ ماهه امسال ۴۹۹ واحد راکد درون شهرک‌ها و نواحی صنعتی احیا شدند که ۲۵ درصد برنامه از لحاظ تعدادی محقق گردید.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.