صفحه اصلی / اسلایدر / بازگشت دلار به کانال ۲۷ هزار تومان/سکه ناکام ماند
بازگشت دلار به کانال ۲۷ هزار تومان/سکه ناکام ماند

طلای جهانی نتوانست از مرز 1820 دلار عبور کند

بازگشت دلار به کانال ۲۷ هزار تومان/سکه ناکام ماند

قیمت دلار در کانال 26 هزار تومان پایدار نماند و به کانال 27 هزار تومان بازگشت. از سوی دیگر قیمت سکه از 12 میلیون تومان عبور کرد، اما نتوانست این مرز را حفظ کند.

قیمت دلار در روز گذشته مسیر کاهشی را دنبال کرد و در آخرین ساعات معاملات در کانال ۲۶ هزار تومان قرار گرفت. برخی تحلیل‌گران معتقد بودند بعد از رشد ناگهانی قیمت دلار و افزایش یافتن رکورد سالانه، قیمت این ارز وارد فاز اصلاح شده است، با وجود این اظهار نظرها قیمت دلار معاملات امروز را با ثبت تغییراتی مثبت آغاز کرد و به کانال ۲۷ هزار تومان بازگشت.

قیمت دلار در شروع معاملات امروز ۲۷ هزار و ۳۷۰ تومان بود. قیمت دلار در ادامه قدری کاهش یافت و در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان قرار گرفت.

احیای زودهنگام برجام محتمل نیست

فعالان بازار امیدی به شروع زود هنگام مذاکرات ندارند و اظهار نظر وزیر امور خارجه جدید با این مضمون که تا سه ماه آینده در مورد برگزاری دور جدید مذاکرات تصمیم می‌گیریم، توجهات را به خود جلب کرده است. یک روزنامه لبنانی نیز نوشته است که مذاکرات برجام در کماست و ایران خود را برای یک زمستان طولانی آماده می‌کند. در نتیجه سیگنال نزولی خاصی از سمت اخبار مذاکرات احیای برجام صادر نشد. دو متغیر دیگر نیز احتمال دارد بر قیمت دلار در هفته‌های آتی اثر بگذارد. متغیر اول پیشرفت مذاکرات ایران و عربستان است و متغیر دوم شروع به کار رئیس جدید بانک مرکزی است.

قیمت سکه در حفظ مرز حساس ناکام ماند

قیمت طلای جهانی در اولین ساعات معاملات امروز مسیر صعودی را دنبال کرد. قیمت طلا در ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه صبح به وقت ایران روی ۱۸۱۹ دلار قرار داشت. قیمت طلا به مرز ۱۸۲۰ دلار نزدیک شده بود. اما دوباره نزولی شد و در ساعات ۱۲ و ۳۰ دقیقه عصر به وقت ایران روی ۱۸۱۵ دلار قرار گرفت.

بازار سکه

قیمت سکه امامی معاملات امروز را با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و بدون تغییر نسبت به نرخ عصر روز گذشته آغاز کرد. قیمت سکه در ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه صبح روز ۱۲ میلیون و ۱۰ هزار تومان قرار گرفت. قیمت سکه تحت تاثیر رشد قیمت دلار و طلای جهانی افزایش یافت و به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی بازگشت اما در حفظ این مرز ناکام ماند و در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۱۱ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان قرار گرفت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز به کانال ۲۷ هزار تومان بازگشت. امیدها برای احیای زود هنگام برجام از دست رفته و بعید به نظر می‌رسد اخبار برجامی این روزها بتواند قیمت دلار را نزولی کند. قیمت طلای جهانی به مرز ۱۸۲۰ دلار نزدیک شد، اما دوباره افت کرد. قیمت سکه به افزایش قیمت دلار واکنش نشان داد و بالای مرز ۱۲ میلیون تومان قرار گرفت، اما دوباره این مرز را از دست داد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.