صفحه اصلی / اقتصادی / واردات ۷۰۰ مگاواتی برق از ارمنستان و ترکمنستان به کشور/ تبادل انرژی با روسیه به زودی
واردات ۷۰۰ مگاواتی برق از ارمنستان و ترکمنستان به کشور/ تبادل انرژی با روسیه به زودی

واردات ۷۰۰ مگاواتی برق از ارمنستان و ترکمنستان به کشور/ تبادل انرژی با روسیه به زودی

کسب و کار نیوز - سخنگوی صنعت برق کشور گفت: ۷۰۰ مگاوات برق از کشور‌های ارمنستان و ترکمنستان وارد کشور شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در مراسم بازدید محرابیان وزیر جدید نیرو از دیسپاچینگ برق کشور گفت: محور اصلی فعالیت دیسپاچینگ شبکه برق کشور، اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم برای اطمینان از پایداری شبکه است.

او ادامه داد: افزایش بیش از ۱۰ برابری ظرفیت تولید برق پس از انقلاب را دارا هستیم و همچنین در حوزه ظرفیت تولید برق در بین ۲۰ کشور نخست جهان هستیم.

رجبی مشهدی بیان کرد: خوشبختانه قادر هستیم به عنوان هاب انرژی در منطقه شناخته شویم، سال گذشته ۹ هزار و ۶۹۸ میلیون کیلووات ساعت صادرات برق داشتیم.

سخنگوی صنعت برق کشور افزود: میزان واردات به کشور ۷۰۰ مگاوات از کشور‌های ارمنستان و ترکمنستان است که امیدواریم در آینده نزدیک با کشور روسیه هم تبادل انرژی داشته باشیم.

رجبی مشهدی بیان کرد: برآورد ما برای زمستان امسال این است که ۲۳۰ میلیون متر مکعب سوخت نیاز داشته باشیم، این در حالی است که اگر ما مصرف را هم قطع کنیم ۲۱۰ میلیون متر مکعب سوخت باز هم کم خواهیم داشت.

به گفته سخنگوی صنعت برق کشور در زمستان در حدود ۵۰ درصد از سوخت مایع استفاده می‌کنیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: در بخش سوخت مایع، لجستیک توان لازم را نداریم و متاسفانه در زمستان سال گذشته ما به میزان ذخیره سوخت در روز رسیدیم و این در حالی است که ما باید ۴۵ روز سوخت ذخیره داشته باشیم.

رجبی مشهدی بیان کرد: نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد کمبود سوخت داریم و قطعا با توجه به این آمار، تنگنا‌های تولید برق در زمستان ۱۴۰۰ دور از انتظار نیست، اما اگر ما نیروگاه داشته باشیم و یا احداث کنیم هم مشکل برق کشور حل نمی‌شود.

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: خلاصه تبادلات مالی برق در سال ۹۹ به شرح زیر است که کل حجم خرید برق ۲۹۵ تراوات ساعت است که متوسط نرخ خرید برق از نیروگاه ۷۷۱ ریال بر کیلووات ساعت است.

رجبی مشهدی تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران با توجه به تقسیم کشور به ۵ منطقه مختلف جغرافیایی (۱،۲،۳،۴ و عادی) الگوی کم‌مصرفی متفاوتی تعریف شده است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در مناطق عادی برای ماه‌های غیرگرم که از مهر ماه آغاز می شود و تا اول خرداد ادامه دارد؛ الگوی کم‌مصرفی ۸۰ کیلو وات ساعت، برای مناطق گرمسیر که هنوز دوره گرم به پایان نرسیده این میزان ۴۰۰ کیلووات ساعت و برای بقیه مناطق بین ۸۰ تا ۴۰۰ کیلووات ساعت در دوره‌های گرم است. مشترکانی که میزان مصرف ماهیانه آنان کمتر از ارقام یاد شده داشته باشد، مشمول تخفیف صددرصدی خواهند شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.