صفحه اصلی / اصناف / افت ۲۲٫۵ درصدی پروانه بهره‌برداری معادن طی ۴ ماه/عملیات اکتشاف ۳۸ درصد گران شد
افت ۲۲٫۵ درصدی پروانه بهره‌برداری معادن طی ۴ ماه/عملیات اکتشاف ۳۸ درصد گران شد

افت ۲۲٫۵ درصدی پروانه بهره‌برداری معادن طی ۴ ماه/عملیات اکتشاف ۳۸ درصد گران شد

کسب و کار نیوز - طی 4 ماه اول امسال تعداد پروانه بهره‌برداری صادر شده برای معادن 22.5 درصد و اشتغال این بخش 8 درصد کاهش یافت. در مقابل، هزینه عملیات اکتشاف ذخایر معدنی با رشد 38.4 درصدی همراه بوده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، طی ۴ ماه اول امسال ۲۸۶ فقره پروانه اکتشاف معدنی در کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۲۹۷ فقره) با افت ۳٫۷ درصدی همراه بوده است.

همچنین در این مدت ۱۴۳ فقره گواهی کشف ذخایر معدنی توسط وزارت صنعت صادر شده که برابر با تعداد گواهی های صادر شده در ۴ ماهه اول سال قبل است. در مورد تعداد پروانه بهره برداری معدنی صادر شده طی ۴ ماهه اول امسال نیز باید به رقم ۱۵۸ فقره اشاره کنیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲٫۵ درصد کاهش داشته است. طی ۴ ماهه اول سال ۹۹ معادل ۲۰۴ فقره پروانه بهره برداری معدنی در کشور صادر شده بود.

در مورد اشتغال پروانه بهره‌برداری صادر شده برای معادن طی ۴ ماهه اول امسال نیز باید به کاهش ۸ درصدی نسبت به ۴ ماهه اول سال قبل اشاره کنیم، به طوری که طی ۴ ماهه اول امسال اشتغال پروانه بهره برداری معادن هزار و ۵۵۳ نفر بوده اما این رقم در ۴ ماهه اول سال قبل هزار و ۶۸۸ نفر بوده است.

در کنار این ارقم باید به رشد ۳۸٫۴ درصدی هزینه عملیات اکتشاف ذخایر معدنی نیز توجه کنیم. طی ۴ ماهه اول امسال هزینه عملیات اکتشاف معدنی ۴۵۸ میلیارد ریال بوده در حالی که این رقم برای ۴ ماهه اول سال قبل ۳۳۱ میلیارد ریال اعلام شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.