صفحه اصلی / 00 / هفدهمین محموله واکسن کرونا وارد کشور شد / هلال احمر: تاکنون ۱۹ میلیون و ۲۸۰ هزار دُز واکسن وارد کرده‌ایم
هفدهمین محموله واکسن کرونا وارد کشور شد / هلال احمر: تاکنون ۱۹ میلیون و ۲۸۰ هزار دُز واکسن وارد کرده‌ایم

هفدهمین محموله واکسن کرونا وارد کشور شد / هلال احمر: تاکنون ۱۹ میلیون و ۲۸۰ هزار دُز واکسن وارد کرده‌ایم

هفدهمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی یک میلیون و ۱۱۰ هزار دُز واکسن، امروز پنجشنبه؛ چهارم شهریورماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تحویل داده شد.

رئیس این جمعیت از ورود هفدهمین محموله واکسن کرونا تهیه شده توسط هلال‌احمر حاوی یک میلیون و ۱۱۰ هزار دز واکسن به کشور خبر داد و گفت: در مجموع این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۱۹ میلیون و ۲۸۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده است.

کریم همتی با تاکید براینکه جمعیت هلال‌احمر روند واردات هفته‌ای دوبار واکسن کرونا را همچنان ادامه می‌دهد، افزود: هلال‌احمر واکسن‌های کرونا را از کشور چین به ایران وارد می‌کند و محموله دریافتی در فرودگاه امام خمینی(ره) تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌شود.

وی گفت: در مجموع تاکنون ۱۷ محموله شامل ۱۹ میلیون و ۲۸۰ هزار دُز واکسن کرونا توسط ۱۹ پرواز به کشور منتقل شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله با بیماری منحوس کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون جامعه است، افزود: تسریع در واردات واکسن، تشکیل قرارگاه مرکزی کرونا و مشارکت در امر واکسیناسیون، برپایی بیمارستان‌های صحرایی در استان‌های مختلف کشور، اجرای طرح‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری، کنترل بهداشتی مسافران ورودی در ۱۶ مرز زمینی، دریایی و هوایی کشور، تجهیز و توسعه بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی هلال‌احمر برای کمک به بیماران نیازمند کرونایی، افزایش ساعات کاری و خدمات داروخانه‌های هلال‌احمر در تهران و همچنین توسعه تولید سرنگ با توجه به نیاز کنونی کشور را از جمله اقدامات هلال‌احمر برای کمک به کنترل بیماری کرونا و نجات جان هموطنان در بحران ناشی از این بیماری عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، تا روز گذشته (‌۳ شهریورماه ) مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۳۷۷ نفر رسید و مجموع جانباختگان کرونا نیز ۱۰۴ هزار ۲۲ نفر رسید، تاکنون ۴ میلیون و ۲۰ هزار و ۸۴۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

تا کنون ۱۷ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۷۸۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۸۳۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۴ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۶۱۹ دُز رسید.

تا روز گذشته سوم شهریورماه با تزریق ۷۶۴ هزار و ۱۸۵ دز واکسن کرونا در کشور، رکورد واکسیناسیون روزانه را دوباره شکسته شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.