صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / ۲۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی برکت از طریق آزادکاری داخلی و بین‌المللی
۲۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی برکت از طریق آزادکاری داخلی و بین‌المللی

در مناطق محروم 365 شهر ایجاد می‌شود؛

۲۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی برکت از طریق آزادکاری داخلی و بین‌المللی

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام 2 هزار و 500 طرح اشتغال‌زایی از طریق آزادکاری ایجاد می‌کند.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت با اعلام این خبر افزود: تا پایان سال جاری ۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی از طریق آزادکاری(فریلنسینگ) در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور راه‌اندازی می‌شود.
مرتضی نیازی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی، ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۷ هزار و ۵۰۰ نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم فراهم خواهد کرد.
وی اضافه کرد: از ۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی از طریق آزادکاری که برای امسال در دستور کار است، ۲ هزار طرح به آزادکاری داخلی و ۵۰۰ طرح به آزادکاری بین‌المللی اختصاص دارد.
به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت، آزادکاری(فریلنسینگ) یکی از رسته‌های شغلی اولویت‌دار برای این بنیاد در سال جاری است.
نیازی در تشریح این فرآیند گفت: افراد مستعد و علاقه‌مند به آزادکاری توسط مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت در مناطق محروم شناسایی و پس از اهلیت‌سنجی و آموزش دو ماهه و اخذ تسهیلات، در ۱۰ رسته شغلی از جمله تولید محتوا، طراحی، ترجمه، برنامه‌نویسی، تولید انیمیشن و غیره شروع به کار می‌کنند.
وی افزود: تاکنون یک‌هزار نفر شناسایی و آموزش دیده‌اند که از این تعداد، ۲۵۰ نفر در مرحله اخذ تسهیلات و شروع به فعالیت از طریق آزادکاری قرار دارند. همچنین شناسایی یک‌هزار متقاضی دوم آغاز شده است.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت خاطرنشان کرد: افراد واجد شرایط پس از گذراندن دوره آموزشی و اخذ تسهیلات، با توجه به توانایی‌هایشان، سطح‌بندی شده و در دو سطح داخلی و بین‌المللی مشغول به‌کار می‌شوند.


نیازی از برگزاری رویداد ملی «آزادکار شو» خبر داد و اظهار داشت: افتتاحیه این رویداد شهریورماه جاری برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه آن پایان امسال خواهد بود. وی درباره اهداف رویداد ملی «آزادکار شو» نیز توضیح داد: در این رویداد، شرکت‌های پشتیبان در حوزه آزادکاری(فریلنسینگ) شناسایی می‌شوند. از سوی دیگر، اقشار دانشگاهی به عنوان جامعه مخاطبان هدف این فرآیند، با اصول و جزییات آزادکاری آشنا و به سوی آن سوق داده می‌شوند.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت اظهار امیدواری کرد که برگزاری رویداد ملی «آزادکار شو» بتواند کیفیت کار این بنیاد را در حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی در رسته آزادکاری افزایش دهد.
نیازی با تاکید بر این‌که آزادکاری یکی از نیازهای امروز کشور است بیان کرد: برای تحقق دولت اکترونیک و استفاده از سامانه‌های نرم‌افزاری پیشرفته در کشور نیاز به تربیت طراحان و برنامه‌نویسان حرفه‌ای است که آزادکاری می‌تواند این نیاز را برطرف سازد.
نیازی از اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی برکت از طریق آزادکاری در ۳۶۵ شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان و اقشار دانشگاهی برای برخورداری از آموزش‌ها و تسهیلات بنیاد برکت در رسته آزادکاری می‌توانند به اپلکیشن برکت به آدرس app.barkat.ir مراجعه کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.