صفحه اصلی / اسلایدر / بازگشت شهرک سازی به تهران/ جانمایی ساخت ۳ شهرک جدید در پایتخت
بازگشت شهرک سازی به تهران/ جانمایی ساخت ۳ شهرک جدید در پایتخت

بازگشت شهرک سازی به تهران/ جانمایی ساخت ۳ شهرک جدید در پایتخت

کسب و کار نیوز- مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از جانمایی احداث ۳ شهرک جدید در شرق و جنوب غرب تهران و آغاز ساخت و ساز مسکونی در آنها پس از صدور مجوز شورای عالی شهرسازی خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، حبیب الله طاهرخانی درباره واگذاری شهرک سازی به شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان یکی از کارکردهای جدید این شرکت اظهار داشت: ساخت ۴۰ شهرک در کشور در مرحله مکان یابی قرار دارد؛ مطالعات مکان یابی همه این ۴۰ شهرک به پایان رسیده است و عمدتاً قرار است در اراضی دولتی و ملی احداث شوند.

۴۰ شهرک در کنار شهرهای بزرگ کشور ساخته می‌شود

وی تاکید کرد: ساخت شهرک‌های مذکور کمترین آسیب‌های زیست محیطی داشته و از نظر تأمین خدمات زیر بنایی و روساختی با مشکلات کمتری نسبت به شهرهای جدید روبرو خواهند بود.

ساخت شهرک ۲۸ هزار نفری سنندج قطعی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هفته گذشته ساخت یک شهرک ۴۶۰ هکتاری در اطراف سنندج به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید که با توجه به کمبود شدید زمین در سنندج و افزایش ناگهانی قیمت مسکن در این شهر، کمک بزرگی به رفع این مشکل خواهد کرد؛ این شهرک امکان اسکان ۲۸ هزار نفر را فراهم خواهد کرد.

منتظر صدور مجوز ساخت شهرک جدید اردبیل هستیم

طاهرخانی ادامه داد: مجوزهای استانی ساخت شهرکی در نزدیکی اردبیل صادر شده و منتظر صدور مجوز شورای عالی شهرسازی هستیم؛ در همه کلانشهرهایی که مشکل حاد کمبود مسکن داریم با جانمایی شهرک‌های جدید برطرف خواهد شد. به جز اصفهان که نیازی به ساخت شهرک نبود و ظرفیت خالی در دو شهر جدید بهارستان و شهر مجلسی وجود دارد.

ساخت ۳ شهرک برای تهران قطعی شد

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه ساخت سه شهرک در استان تهران برنامه ریزی شده گفت: فرایند صدور مجوز احداث این شهرک‌ها در مراحل مختلف قرار دارند به عنوان مثال هم در شرق و هم در جنوب غرب تهران مکان یابی ساخت این شهرک‌ها انجام شده و باید به تصویب شورای عالی شهرسازی برسد.

وی خاطرنشان کرد: پس از صدور مجوز شورای عالی شهرسازی، مساحت این شهرک‌ها و سقف جمعیت پذیری آنها اعلام خواهد شد.

مزایای شهرک سازی نسبت به ساخت شهر جدید

به گفته این عضو شورای عالی مسکن، شهرک‌ها مزایایی نسبت به شهرهای جدید دارند از جمله اینکه زیرساخت‌های آنها قابل دسترس تر است؛ مشکل حمل و نقل میان شهرک با شهر مادر مانند شهرهای جدید نیست؛ نزدیکی آنها به کلانشهر، جذابیت بیشتری را نسبت به شهرهای جدید ایجاد کرده است. قرار است بخشی از این یک میلیون مسکنی که دولت سیزدهم وعده ساخت آن را داده به این شهرک‌ها منتقل شوند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.