صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / حمایت فعالان بخش‌خصوصی از وزیر پیشنهادی اقتصاد
حمایت فعالان بخش‌خصوصی از وزیر پیشنهادی اقتصاد

حمایت فعالان بخش‌خصوصی از وزیر پیشنهادی اقتصاد

شافعی، رئیس اتاق ایران می‌گوید: خاندوزی، کارشناس اقتصادی است که با محیط‌ کسب‌وکار آشناست. این مشخصه برای رئیس شورای گفت‌وگو خیلی اهمیت دارد و او به نگاه کارشناسی اهمیت می‌دهد.

نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بارها از وضعیت استثنایی اقتصاد در کشور گفته‌اند و در طول این مدت، چندین بسته اصلاح سیاست‌گذاری اقتصادی در کشور از سوی اتاق ایران ارائه شده است. در آن گزارش‌ها عنوان شده که اقتصاد در چند دهه اخیر به‌ویژه ده سال اخیر با تورم بسیار بالا، رکود اقتصادی و اشتغال‌زایی بسیار پایین و بی‌کیفیت و گسترش فقر و نابرابری مواجه است و معمولاً سیاست‌گذار اقتصادی با اتخاذ سیاست‌های مُسَکن‌گونه، علاج ریشه‌ای مشکلات را به آینده موکول کرده است. برون‌رفت از این شرایط نیازمند اصلاحات اساسی در سیاست‌گذاری‌ها و ساختارها است.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران به «پایگاه خبری اتاق ایران» می‌گوید: کاری که آقای ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در چیدن تیم اقتصادی انجام داده، متفاوت از گذشته است. او از دایره بسته دائمی بیرون آمده و این اقدامی کاملاً مثبت است. برای همین می‌توانیم امیدوار باشیم که گرفتار دور باطل چرخه مشکلات نشویم.

او درباره «احسان خاندوزی» گزینه وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم می‌گوید: آقای خاندوزی خیلی از نشانه‌های مورد تقاضای فعالان اقتصادی را دارد به همین دلیل مورد حمایت فعالان بخش خصوصی برای تصدی این پست هستند. او جوانی است که انرژی کافی برای کار دارد. جسارت لازم را برای ایجاد تغییر دارد. خاندوزی مدتی در مرکز پژوهش‌های مجلس کار کرده و خودش هم کار کارشناسی انجام داده است.

شافعی ادامه می‌دهد: حضور یک کارشناس در وزارت امور اقتصادی و دارایی حداقل استفاده‌ای که دارد این است که به نظر کارشناسان دیگر اهمیت می‌دهد و با آنها مشورت می‌کند و نظرات کارشناسی را قبول می‌کند. در جایی که نظر کارشناسی حاکم باشد، حتماً توفیق لازم به دست خواهد آمد. اهمیت و لزوم مشورت با کارشناسان را بارها و بارها بخش خصوصی تاکید کرده است.

رئیس اتاق ایران تصریح می‌کند: خاندوزی در قوه مقننه هم مدتی به عنوان نماینده مجلس مشغول به کار بود. بنابراین به رابطه مطلوب دولت و مجلس و لزوم آن آگاهی دارد و این حتما نقطه مثبتی خواهد بود.

شافعی گفت: خاندوزی اهل تعامل و گفت‌وگو است و این خصیصه، امیدواری زیادی را در بین فعالان اقتصادی ایجاد می‌کند که تیم اقتصادی دولت یعنی وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و سایر ارکان اقتصادی، هماهنگی لازم به وجود بیاید و خود همین مسئله بسیار قابل اهمیت است.

رئیس اتاق ایران تاکید می‌کند: شناخت وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از مشکلات اقتصادی کشور برای فعالان اقتصادی و اتاق ایران بسیار مهم و تعیین کننده است. آقای خاندوزی در مرکز پژوهش‌های مجلس هر فصل از سال یک بار فضای اقتصاد کشور و محیط کسب‌وکار را رصد و معیارهای اثرگذار را سنجش کرده و گزارش ارائه می‌داد. بنابراین به مشکلات محیط کسب و کار و لزوم اصلاح آن آشناست و این مشخصه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی می‌تواند نتایج مثبتی برای فعالان اقتصادی داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.