صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / سهام عدالت چند؟
سهام عدالت چند؟

سهام عدالت چند؟

با وجود اینکه بازار سرمایه نسبت به ماه قبل روند صعودی داشته، ارزش واقعی سهام عدالت نسبت به مدت مذکور کمی کاهش یافته است که میتواند ناشی از افزایش سرمایه سهم ها یا برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه باشد.

به گزارش ایسنا، پس از آزادسازی سهام عدالت، مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir ارزش واقعی سهام و جزئیات دارایی خود را مشاهده کنند. البته این ارزش یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایشی یا کاهشی می‌شود.

بر این اساس ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در روز ۲۰ اسفندماه سال گذشته ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قیمت داشت. درحالی که قیمت این سهام در ۱۶ تیرماه سال جاری ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود. سهامی که در روزهای نخستین آزادسازی سهام عدالت (اردیبهشت و خرداد سال گذشته) بیش از ۲۰ میلیون تومان قیمت داشت.

بر این اساس طبق آخرین قیمت ها، ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی، ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است درحالی که این رقم در ۱۸ تیرماه کمی بیشتر از ۱۴ میلیون تومان بود. البته این کاهش ارزش سهام عدالت ربطی به روند بازار سرمایه طی یک ماه گذشته ندارد چراکه این بازار طی روزهای آخیر بر مدار صعود در حرکت بوده است. درواقع دلیل کاهش ارزش سهام عدالت میتواند ناشی از افزایش سرمایه برخی سهم ها باشد. از سوی دیگر زمانی که مجمع عمومی عادی سالیانه سهمی برگزار میشود، قیمت تئوریک سهم نیز کاهش پیدا میکند.

بر اساس این گزارش، مشمولان سهام عدالت سال گذشته می‌توانستند ۶۰ درصد سهام خود را بفروشند حدود ۹ ماه است که به دلیل شرایط بازار و فشار عرضه، این امکان را ندارند اما ذکر این نکته ضروری است که ارزش واقعی سهام عدالت همسو با نوسانات بازار صعودی و نزولی می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

سود سهام عدالت تا هفته پایانی اسفند پرداخت می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، دولت در سال ‌۱۴۰۱ برای پرداخت به موقع سود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.