صفحه اصلی / اسلایدر / وضعیت پیچیده دلار
وضعیت پیچیده دلار

وضعیت پیچیده دلار

کسب و کار نیوز- قیمت دلار امروز شنبه بیست و سوم مرداد دو راه بیشتر ندارد. یا باید روند نزولی پنجشنبه هفته قبل را ادامه بدهد یا باید سراغ پیشروی در کانال ۲۶ هزار تومان برود

به گزارش کسب و کار نیوز ، دلار روز‌های آرامی ندارد و امروز شنبه بیست و سوم مرداد ۱۴۰۰ دو راه مقابل پای اسکناس آمریکایی دیده می‌شود. عوامل روانی دلار را برای پیشروی در کانال ۲۶ هزار تومان ترغیب می‌کنند و در سوی مقابل احتمال کاهش قیمت و ادامه روند روز پنجشنبه هفته قبل، دیگر سناریو محتمل خواهد بود.

به‌گزارش فرارو؛ دلار هفته گذشته ۹۳۰ تومان در بازار آزاد، معادل سه و نیم درصد، گران شد و روز چهارشنبه با ثبت عدد ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان به‌بالاترین سطح خود در سال جدید رسید. اتفاقی که نشان می‌دهد انتظار افزایش قیمت در بازار وجود دارد. در بین بازار‌های مالی مختلف، اوضاع بورس بهتر بود و شاخص بورس تهران با رشد ۵.۲ درصدی به یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحد رسید. دلار در رتبه دوم قرار گرفت و سکه‌باز‌ها به‌خاطر افت قیمت جهانی طلا، سود چندانی نکردند.

موضوع دوم به ادامه پیشروی‌های طالبان در کشور همسایه مربوط می‌شود. هرات به‌عنوان یکی از سه شهر مرزی با ایران، به‌تصرف طالبان درآمده. نتیجه این اتفاق می‌تواند کاهش حجم صادرات ایران به افغانستان و به دنبال آن کاهش ورود ارز به کشور و افزایش نرخ دلار باشد.

دو| احتمال کاهش قیمت دلار

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی از احتمال بالای ادامه روند نزولی روز پنجشنبه خبر می‌دهد. آخرین روز کاری هفته قبل دلار در بازار آزاد با افت ۲۲۰ تومانی از ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان تا ۲۶ هزار و ۴۸۰ تومان ارزان شد و در معاملات پشت‌خطی رقم ۲۶ هزار و ۱۵۰ تومان را هم تجربه کرد.

در معاملات پشت‌خطی روز جمعه قیمت دلار حول‌وحوش ۲۶ هزار و ۲۰۰ تا ۲۶ هزار و ۲۵۰ تومان بود. چیزی بیشتر از ۲۰۰ تومان کمتر از قیمت دلار آزاد در آخرین روز کاری هفته قبل. به‌این ترتیب معامله‌گران یا به‌تعبیری دلال‌هایی که قیمت روز شنبه را پیش‌بینی کرده‌اند، احتمال می‌دهند دلار در ادامه اصلاحات روز پنجشنبه، امروز شنبه با افت قیمت کار خودش را در این هفته آغاز می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.