صفحه اصلی / اسلایدر / سردرگمی خریداران طلا و سکه
سردرگمی خریداران طلا و سکه

ریسک خرید و فروش طلا افزایش یافت

سردرگمی خریداران طلا و سکه

کسب و کار نیوز- قیمت انس جهانی این روزها گویا تاثیر چندانی بر بازار داخلی ندارد و این موضوع می تواند به کاهش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی کمک کند. افت معنادار قیمت طلای جهانی نیز عامل دیگری است که به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می تواند بر کاهش قیمت ها در بازار داخلی طلا و سکه تاثیر بگذارد.

شایلی قرایی

به گزارش کسب و کار نیوز، ابراهیم محمدولی در این رابطه می گوید: عوامل خارجی تاثیرگذار بر بازار طلا و سکه دخلی دچار کاهش قیمت شده اند و از سوی دیگر قیمت ارز نیز در چند ماه اخیر تا حدودی به ثبات رسیده است که می توان انتظار داشت رونق به بازار طلا و سکه بازگردد. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: با آغاز ماه محرم و کاهش خرید طلا و سکه کاهش قیمت ها روندی ادامه دار را طی خواهد کرد و می توان به تعادل در این بازارها امیدوار بود.

این در حالی است که از طرفی تعطیلی بازار طلا تحت تاثیر شروع موج پنجم بیماری کرونا و در پی آن کاهش تقاضا هم در روند قیمت‌ها تاثیر‌گذار بوده است. در این راستا نادر بذرافشان دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با تشریح روند اونس جهانی و دلار در هفته اخیر به عنوان عوامل تاثیر‌گذار بر قیمت طلا و سکه بیان کرد: این هفته علی‌رغم رشد بهای اونس جهانی، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی به دلیل افت نرخ ارز نوسان کاهشی داشت.

در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۱میلیون و ۲۹۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۷۵۰هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۷۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۵۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۱۸۰هزار تومان است؛ همچنین در بازار امروز بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار چهار میلیون و ۷۱۵هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۸۸هزار تومان اعلام شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آینده بازار طلا و سکه به “کسب و کار” گفت: عوامل خارجی تاثیرگذار بر بازار طلا و سکه دخلی دچار کاهش قیمت شده اند و از سوی دیگر قیمت ارز نیز در چند ماه اخیر تا حدودی به ثبات رسیده است که می توان انتظار داشت رونق به بازار طلا و سکه بازگردد. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کردک با آغاز ماه محرم و کاهش خرید طلا و سکه کاهش قیمت ها روندی ادامه دار را طی خواهد کرد و می توان به تعادل در این بازارها امیدوار بود.

ابراهیم محمدولی افزود: به‌رغم افزایش نرخ ارز، قیمت طلا و سکه تحت تاثیر افت ۱۷دلاری اونس گران نشد و انتظار داریم این ثبات ادامه‌دار باشد. همچنین نگاه فعالان بازار بر این است که آقای رئیسی در بخش تولید و اقتصاد قدم محکمی خواهد برداشت تا بتواند بازار تولید، صادرات و عرضه و تقاضا را بهبود بخشد بنابراین انتظار می‌رود روند بازار طلا و جواهر آرامش نسبی گرفته و به ثبات برسد تا داد و ستدها نیز رونق گیرد.

به گفته این فعال صنفی، یکی دیگر از دلایل ثبات قیمت طلا و سکه نبود تقاضا و کاهش قابل توجه حجم مبادلات به دلیل آغاز ماه محرم است و از طرفی باتوجه به عدم برگزاری مراسم‌های جشن و عروسی در دوران کرونا، مردم به دنبال خرید طلا و سکه برای هدیه نیستند. قیمت طلا و سکه در کشور ما تحت تأثیر نرخ انس جهانی و قیمت دلار، نوسان می‌کند، نوسانات بازار ارز در ایران منجر به تغییر و نوسان در بازار طلا و سکه می‌شود. وی افزود: تعطیلات و از سرگیری فعالیت واحدهای صنفی فروش طلا و جواهر ناشی از شیوع ویروس کرونا نیز در این مدت بر قیمت‌ها تأثیر گذار بوده است، روز گذشته نوسانات قیمت طلا و جواهر نسبت به سایر روزها بیشتر بوده اما این نوسانات کاهشی و همزمان افزایش بوده و در نهایت بازار با کاهش جزئی قیمت‌ها بسته شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: انتظار می‌رود روند بازار طلا و جواهر آرامش نسبی گرفته و به ثبات برسد تا داد و ستدها نیز رونق گیرد. رییس اتحادیه طلا با پیش‌بینی وضعیت تقاضا بعد از ماه محرم اظهار کرد: اتفاقات سیاسی و اقتصادی و بلاتکلیفی برجام باعث شده مردم به ثبات قیمت‌ها اعتماد نکنند، اما اگر تکلیف این موضوع روشن شود معاملات طلا و سکه هم از سرگرفته خواهد شد.

وی همچنین درباره آینده قیمت‌ها تصریح کرد: به نظر نمی‌رسد روز‌های پرنوسانی در انتظار طلای جهانی و نرخ ارز در بازار داخلی باشد و از همین رو امیدواریم به زودی طلا و سکه هم به قیمت تعادلی بازگردد و شاهد رونق مجدد بازار باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.