صفحه اصلی / اسلایدر / درآمد ۵۰ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۶
درآمد ۵۰ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۶

درآمد ۵۰ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۶

کسب و کار نیوز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن اشاره به تعریف گام چهارم صنعت پتروشیمی با ۴۷ پروژه گفت: با تکمیل طرح‌های جهش دوم، جهش سوم و اجرای طرح‌های راهبردی در گام چهارم توسعه هوشمند صنعت پتروشیمی، دستیابی به درآمد ۵۰ میلیارد دلاری در افق ۱۴۰۶ قابل تحقق است.

به گزارش کسب و کار نیوز، بهزاد محمدی امروز در آیین رونمایی از پرتال جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سامانه خوراک و محصول مجتمع‌های صنعت پتروشیمی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی کشور سربلندتر، پویاتر و باصلابت‌تر از همیشه در حوزه تولید پایدار، تأمین خوراک صنایع پایین دستی و صادرات و ارزآوری نقش خود را ایفا می‌کند، افزود: در سال ۹۹ حدود ۴۰ میلیون تن خوراک معادل روزانه یک میلیون بشکه نفت خام به ارزش  ۶ میلیارد دلار از صنعت نفت دریافت کردیم که در ۶۷ مجتمع  پتروشیمی مصرف شد.

وی افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های جهش سوم در سال ۱۴۰۴، خوراک تحویلی از صنعت نفت به معادل ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه با وجود محدودیت‌های ناشی از کرونا در سال ۹۹، اهداف توسعه‌ای صنعت پتروشیمی به‌طور صدرصدی محقق شد، ادامه داد: پارسال ۲۵ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی کشور اضافه و ۳۴ میلیون تن محصول نهایی قابل فروش تولید شد که ۱۵ میلیارد دلار درآمد به همراه داشت.

محمدی گفت: امروز ۵۰ طرح فعال در صنعت پتروشیمی داریم که تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسند و ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی را به ۱۳۵ میلیون تن می‌رسانند.

وی با بیان اینکه با تکمیل طرح‌های جهش دوم، جهش سوم و اجرای طرح‌های راهبردی در گام چهارم توسعه هوشمند صنعت پتروشیمی، دستیابی به درآمد ۵۰ میلیارد دلاری در افق ۱۴۰۶ قابل تحقق است، اظهار کرد: گام چهارم در مجموع ۴۷ پروژه جدید در سه بخش طرح‌های خوراک ترکیبی، طرح‌های تازه تولید پروپیلن و طرح‌های پیشران تعریف و طبقه‌بندی شده است که با اجرای طرح‌های گام چهارم تا سال ۱۴۰۶، مجموع سرمایه‌گذاری تجمیعی در صنعت پتروشیمی به ۱۲۵ میلیارد دلار می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: دسترسی به خوراک مهمترین مزیت ایران برای توسعه صنایع پتروشیمی است، سامانه خوراک که امروز شاهد رونمایی آن بودیم با هدف پایش خوراک‌های دریافتی از صنعت نفت و خوراک‌های بین مجتمعی طراحی شده است تا جریان هریک از خوراک‌های مورد استفاده از مبدا تا پایان زنجیره، قابل ردیابی، پایش و نظارت باشد.

محمدی ادامه داد: سامانه خوراک مجتمع‌ها و طرح‌های پتروشیمی نیز به‌دلیل اهمیت و حساسیت بحث خوراک در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی، می‌تواند زمینه‌ای برای تحلیل خوراک‌های دریافتی و هرگونه تغییر در کمیت و کیفیت آنها باشد.

وی با تأکید بر اهمیت کمیت و کیفیت بالای خوراک‌های دریافتی مجتمع‌های پتروشیمی، تصریح کرد: تنها مرجعی که می‌تواند بر این روند نظارت و کنترل داشته باشد، شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به تدوین نقشه راه صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: این نقشه راه نهایی شده است و در روزهای آینده منتشر می‌شود، در این سند توسعه صنعت پتروشیمی با همه متغییرهای حاکم بر آن برای حداقل ۶ سال آینده ترسیم و تدوین شده است.

محمدی افزود: پرتال شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جایگاه شرکتی توسعه‌ای و با توجه به روند توسعه صنعت پتروشیمی نیز نیاز به بازنگری داشت که با طراحی پیشرفته، روزآمد کردن و دسترسی آسان به محتوا برای کاربران رونمایی می‌شود.

وی درباره ویرایش تازه کتاب «فرآیندها و واکنش‌های شیمیایی در صنعت پتروشیمی ایران» نیز بیان کرد: این کتاب بسته‌ای کامل از صنعت و حاصل دانش و تجربه همکاران در مدیریت کنترل تولید است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.