صفحه اصلی / اجتماعی / افزایش مدارس برکت به ۲۵۰۰ مدرسه تا پایان سال
افزایش مدارس برکت به ۲۵۰۰ مدرسه تا پایان سال

مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد:

افزایش مدارس برکت به ۲۵۰۰ مدرسه تا پایان سال

تعداد مدارس برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا پایان سال جاری به 2 هزار و 500 مدرسه می‌رسد.

مدیرعامل بنیاد برکت از افتتاح ۷۰۰ مدرسه برکت در سال جاری خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از این ۷۰۰ مدرسه، تعداد مدارس بنیاد برکت تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه خواهد رسید.
امیرحسین مدنی همچنین پیش‌بینی کرد که تعداد مدارس برکت در سال آینده به ۳ هزار مدرسه برسد.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت بر اساس توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر ساخت یک‌هزار مدرسه و آبادانی هزار نقطه روستایی در کشور آغاز به کار کرد و ثمره فعالیت ۱۴ ساله بنیاد در حال حاضر فقط در امور عمرانی و زیربنایی بیش از ۵۳ هزار پروژه است.


مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: در حال حاضر ۲۵۰ هزار دانش‌آموز ساکن مناطق محروم کشور مشغول تحصیل در مدارس برکت هستند و بیش از ۳ هزار روستا تحت پوشش فعالیت مدرسه‌سازی بنیاد قرار دارند.
مدنی با اشاره به فعالیت‌های مدرسه‌سازی بنیاد برکت افزود: تا به امروز یک‌هزار و ۶۵۰ مدرسه برکت با ۸ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در مناطق محروم و روستایی کشور به بهره‌برداری رسیده و تقدیم دانش‌آموزان این مناطق شده است.
وی ادامه داد: بنیاد برکت همچنین نسبت به ساخت و تحویل یک‌هزار مدرسه عشایری و جایگزینی با مدارس کانکسی متعهد است که ۵۰۰ مدرسه تا پایان سال افتتاح و تحویل وزارت آموزش و پرورش خواهد شد.
مدنی با تاکید بر اینکه ساخت مدرسه یکی از اساسی‌ترین کارهای بنیاد برکت است، گفت: مدرسه‌سازی در مناطق محروم و روستایی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم است که با هدف توسعه فضاهای آموزشی، توزیع عادلانه امکانات تحصیلی و برقراری عدالت آموزشی از طریق بنیاد برکت دنبال می‌شود.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، مدارس این بنیاد در مناطق محروم مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور و با رعایت آخرین استانداردهای روز دنیا، الزامات آموزشی، ضوابط فنی و زیربنایی ساخته می‌شود.
وی یادآور شد: بنیاد برکت علاوه بر ساخت مدرسه، فعالیت‌های دیگری را در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی از جمله ساخت بیمارستان، مسجد و مرکز فرهنگی- مذهبی، مسکن محرومین، خانه عالم مرکز جامع سلامت، خانه بهداشت، راه، پل و آبرسانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور به ثمر رسانده و در دستور کار دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.