صفحه اصلی / اجتماعی / ۲۲ هزار فعال مشاغل خانگی تسهیلات کرونایی گرفتند
۲۲ هزار فعال مشاغل خانگی تسهیلات کرونایی گرفتند

۲۲ هزار فعال مشاغل خانگی تسهیلات کرونایی گرفتند

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا پایان سال گذشته ۲۲ هزار و ۲۴۵ نفر از فعالان مشاغل خانگی تسهیلات کرونایی دریافت کرده اند که تسهیلات پرداختی به این افراد حدود یک هزار و ۷۵ میلیارد ریال بود.

بررسی آمارهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وضعیت مشاغل خانگی نشان می‌دهد که ۳ درصد از کل اشتغال کشور مربوط به مشاغل خانگی می‌شود.

از سال ۹۰ تا ۹۹ حدود سه میلیون نفر متقاضی ثبت نام مشاغل خانگی بودند که از این تعداد یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر موفق به دریافت مجوز شده‌اند. همچنین از میان این افراد ۷۷۲ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند و برای ۸۵۲ هزار نفر شغل ایجاد کردند.

بیشترین مجوزها اختصاص به زنان داشت که از این تعداد ۵۲ درصد در رده سنی بین ۲۰ تا ۴۰ سال  و ۴۳ درصد در رده سنی بین ۴۰ تا ۶۰ سال بودند.

۲۲ هزار و ۲۴۵ نفر از فعالان مشاغل خانگی تسهیلات کرونایی گرفتند

بررسی تسهیلات کرونایی اعطا شده به مشاغل خانگی نیز حکایت از آن دارد که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا پایان سال گذشته ۲۲ هزار و ۲۴۵ نفر از فعالان مشاغل خانگی تسهیلات کرونایی دریافت کرده‌اند که تسهیلات پرداختی به این افراد حدود یک هزار و ۷۵ میلیارد ریال بوده است.

همچنین بر اساس بند یک ماده ۱۳ دستورالعمل آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری تا سقف ۱۰ درصد از تسهیلات اشتغال روستایی به مشاغل خرد و خانگی اختصاص دارد که از محل این تسهیلات تا پایان سال گذشته ۲۶ هزار و ۲۰۴ نفر ار متقاضیان مشاغل خانگی موفق به دریافت ۶ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال شدند.

بر اساس این گزارش، صدور مجوزهای مربوط به مشاغل خانگی از سال گذشته به صورت الکترونیکی و ۲ روزه انجام می‌شود و مدت اعتبار این مجوزها نیز در بسیاری از مشاغل از ۲ سال به ۵ سال افزایش یافته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.