صفحه اصلی / اسلایدر / گرانفروشی در صدر شکایات مردمی

گرانفروشی در صدر شکایات مردمی

کسب و کار نیوز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران اعلام کرد که بیشترین شکایات مردمی در چهار ماهه نخست امسال مربوط به گرانفروشی، عدم درج قیمت و عرضه خارج از شبکه بوده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، یداله صادقی اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال ۱۵ هزار و ۵۰۰ شکایت صنفی در سامانه ۱۲۴ ثبت شده است. به گفته وی دراین بازه زمانی ۹۹۳۶ مورد گزارش تلفنی و ۵۵۷۷ مورد گزارش حضوری به سامانه ۱۲۴ رسیده  است که به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد یک درصدی داشته است.

صادقی افزود: از مجموع شکایت‌های وارده، ۴۲۷۷ مورد متخلف شناخته شده که بیشترین شکایات مربوط به گرانفروشی، عدم درج قیمت و عرضه خارج از شبکه بوده است.

همچنین به گفته رئیس سازمان صمت استان تهران بیشترین کالاهای هدف بازرسی نان، مرغ، میوه و تره بار و روغن نباتی بوده است.

گفتنی است که طبق قانون نظام صنفی گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب،  احتکار،  عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب ازجمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

همچنین بر اساس قانون صنفی باید درآمدهای ناشی از جریمه‌های دریافتی به حساب خزانه واریز ‌شود و معادل آن در بودجه‌های سنواتی منظور و توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تأمین بار مالی ماده (۴۴) این قانون به‌طور مساوی در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار ‌گیرد تا در اجرای این قانون هزینه کنند، اما اتاق اصناف بارها نسبت به دریافت نکردن این بودجه گلایه کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

کالای اساسی، ممنوعه شد!

اخیرا رئیس انجمن تولید کنندگان شیرخشک نوزاد، از دپوی ۵۰۰ تنی مواد اولیه تولید شیرخشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *