صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / وزیر خارجه نیکاراگوئه: همکاری با پارک فناوری پردیس یک همکاری راهبردی است
وزیر خارجه نیکاراگوئه: همکاری با پارک فناوری پردیس یک همکاری راهبردی است

بازدید وزیر خارجه جمهوری نیکاراگوئه و هیئت همراه از پارک فناوری پردیس

وزیر خارجه نیکاراگوئه: همکاری با پارک فناوری پردیس یک همکاری راهبردی است

دنیس مونکادا، وزیر امور خارجه جمهوری نیکاراگوئه و هیئت همراه، امروز 17 مرداد ماه از پارک فناوری پردیس بازدید کرد.

دنیس مونکادا، وزیر امور خارجه جمهوری نیکاراگوئه به همراه کارلوس سایس، معاون وزیر بهداشت و ایساک براوو، سفیر این کشور در تهران از پارک فناوری پردیس بازدید کردند.

در این بازدید که به میزبانی مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس انجام شد، علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف پارک،‌ دو طرف در رابطه با زمینه‌های همکاری مشترک رایزنی کردند.

در این برنامه، هیات نیکایی علاوه بر بازدید از یکی از شرکتهای عضو، از نمایشگاه دائمی محصولات فناورانه پارک و همچنین‌ نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی بازدید و در جریان دستاوردهای فناورانه شرکت‌های عضو پارک قرار گرفتند.

در بخشی از این بازدید، صفاری نیا با اشاره به به سوابق همکاری دوجانبه و امضای تفاهمنامه میان پارک فناوری پردیس و شورای علوم و فنون جمهوری نیکاراگوئه اظهار داشت: از ابتدای تعریف همکاری و امضای تفاهمنامه، آمادگی شروع همکاری عملیاتی در سه حوزه فناوری اطلاعات، فناوری زیستی و تجهیزات پزشکی وجود داشته و از اقدامات بعدی برای عملیاتی شدن مفاد تفاهمنامه و ارزیابی‌های فنی در این زمینه استقبال می کنیم.

رئیس پارک فناوری پردیس، همکاری با نیکاراگوئه را یک همکاری راهبردی اعلام و اشاره کرد: افزایش توانمندی جمهوری نیکاراگوئه برای ایران بسیار حائز اهمیت است و در بسیاری از حوزه‌ها توانمندی کشور نیکاراگوئه برای برطرف نمودن نیازمندی‌های ایران مناسب است.

دنیس مونکادا وزیر امور خارجه جمهوری نیکاراگوئه نیز با تشکر از میزبانی پارک فناوری پردیس گفت: این بازدید در چهارچوب یادداشت تفاهم پارک فناوری پردیس با شورای علوم و فنون کشور ما صورت پذیرفته است. برای نیکاراگوئه همکاری با پارک فناوری پردیس در حوزه فناوری، خصوصا فناوری‌های سلامت و فناوری اطلاعات، بسیار مهم است.

مونکادا از اعزام هیات‌های تخصصی برای پیگیری مفاد تفاهمنامه استقبال کرد و افزود:‌ این نوع همکاری، همکاری بین دو سازمان نیست و یک همکاری راهبردی است. پارک فناوری پردیس یک سازمان بسیار مهم است و این همکاری می‌تواند منافعی را برای هر دو کشور داشته باشد.

کارلوس سایس معاون وزیر بهداشت جمهوری نیکاراگوئه نیز این بازدید را فرصت بسیار مهمی برای افزایش همکاری راهبردی بین دو کشور دانست و افزود: حوزه‌های پیوند اعضا، پزشکی از راه دور و مهندسی پزشکی از جمله حوزه‌های مورد علاقه نیکاراگوئه برای همکاری است.

ایساک براوو سفیر جمهوری نیکاراگوئه در تهران نیز اظهار داشت: از یکسال پیش که جمهوری نیکاراگوئه درصدد برقراری ارتباط برآمد، این درخواست بلافاصله از جانب پارک فناوری پردیس پاسخ داده شد و اگرچه در شرایط پاندمی بودیم، توانستیم تفاهمنامه همکاری را تنظیم کرده و به امضا برسانیم.

او افزود: ما بنا داشتیم یک هیات از نیکاراگوئه به پارک فناوری پردیس بیاوریم، اما به‌دلیل پاندمی این امر میسر نشد. حضور هیات بازدید کننده امروز از این پارک که شامل وزیر امورخارجه و معاون وزیر بهداشت جمهوری نیکاراگوئه است، مجددا علاقه‌مندی به حفظ و ادامه همکاری‌ها را مورد تاکید قرار می‌دهد.

شایان ذکر است تفاهمنامه همکاری میان پارک فناوری پردیس و شورای علوم و فنون جمهوری نیکاراگوئه در روزهای پایانی سال گذشته با هدف توسعه همکاری‌های فناورانه بین دو کشور به امضا رسید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.