صفحه اصلی / فرهنگی / میراث فرهنگی و گردشگری / لزوم حمایت از ظرفیت‌های اقتصاد دیجیتال در صنعت گردشگری
لزوم حمایت از ظرفیت‌های اقتصاد دیجیتال در صنعت گردشگری

قش ویژه شرکت­های نوپا در توسعه صنعت گردشگری و کارآفرینی روستایی

لزوم حمایت از ظرفیت‌های اقتصاد دیجیتال در صنعت گردشگری

کسب و کار نیوز- حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با عصرایران با اشاره به ضرورت توسعه صنعت گردشگری بعنوان یکی از عوامل محرک اقتصاد کشور، اظهار داشت: متاسفانه طی سال‌های گذشته عواملی چون همه‌گیری کرونا، اعمال تحریم‌های ظالمانه و تبلیغات منفی دشمنان کشور در حوزه ایران‌هراسی، موانع و مشکلاتی را در حوزه توسعه این صنعت ایجاد کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، وی افزود: متاسفانه در کنار مشکلات بیرونی، در داخل کشور نیز نهادها و دستگاه‌های مختلف بعضا با ایجاد مقررات و قوانین دست و پاگیر برای فعالان این حوزه، از جمله استارتاپ‌های فعال در زمینه گردشگری، موانعی را در مسیر توسعه این صنعت ایجاد کرده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصاد دیجیتال در صنعت گردشگری سراسر دنیا به ویژه در کشورهای منطقه، عنوان کرد: موضوع اجاره کوتاه‌مدت اقامتگاه‌ها و اماکن اقامتی در مناطق توریستی از جمله مواردی است که در حوزه گردشگری امروزه در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته است و در ایران نیز پلتفرم‌های استارتاپی مانند هومسا، جاجیگا، جاباما و … با ایجاد چنین ظرفیت‌هایی، قدم در راه توسعه صنعت گردشگری و کمک به اقتصاد روستایی کرده‌اند.

وی تاکید کرد: با وجود تمامی موانع و مشکلات، استارتاپ‌های حوزه گردشگری تا به امروز در کشور عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته‌اند و توانسته‌اند در اشتغالزایی و کارآفرینی به ویژه در روستاها موثر ظاهر شوند به طوری که امروزه علاوه بر میلیون‌ها گردشگری که از خدمات این پلتفرم‌ها بهره‌مند می‌شوند، میلیون‌ها نفر نیز در سراسر کشور، درآمد و معیشت‌شان به این موضوع وابسته است و ضرورت دارد تا دولت با برنامه‌ریزی دقیق در راستای حمایت از آنها اقدام کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران/ بازدید ۵ میلیون خارجی از ایران در ۱۱ ماه

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل در گزارشی …