صفحه اصلی / اسلایدر / خودرو نایاب شد
خودرو  نایاب شد

در طول یک هفته گذشته برخی خودروها تا ۵۰ میلیون تومان گران شدند

خودرو نایاب شد

کسب و کار نیوز- بررسی قیمت‌ها در بازار خودرو نشان می‌دهد که در طول یک هفته گذشته برخی خودروها افزایش قیمت ۵۰ میلیون تومان را تجربه کرده‌اند. به گفته فعالان بازار خودرو، نوسان نرخ دلار، ‌کاهش عرضه خودرو با توقف طرح‌ها فروش فروق العاده خودروسازان و انتظارات تورمی ناشی از بی نتیجه بودن احیای برجام، زمینه افزایش ۳ تا چندصد میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی و وارداتی نسبت به هفته گذشته را فراهم کرده است. همچنین بررسی قیمت‌ها در بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت پژو۲۰۶ SD V۸ در حدود ۲۷۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۳۹۰ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ حدود ۱۴۲ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس ۲۲۰ میلیون تومان و سمند LX EF۷ حدود ۲۴۲ میلیون تومان است.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز ، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در رابطه با گرانی چند روز اخیر برخی خودروها در بازار می گوید: کمبود خدرو به نسبت تقاضایی که در بازار وجود دارد موجب شده تا در برخی خودروها رشد قیمت را شاهد باشیم. سعید موتمنی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به شرایطی که در بازار خودرو ایجاد شده در فضای مجازی نیز فروشندگان هر قیمتی را به دلخواه خود برای خودروها گذاشته اند و قیمت های مورد نظر از قیمت های کف بازار بسیار بالاتر است.

با استناد به گفته های رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، گویا دوباره بستر فعالیت برای دلالان بازار خودرو فراهم شده و در این بین مردم و مصرف کنندگان که ناچارند در شرایط فعلی خودرو خریدارای کنند ضرر و زیان بسیاری را متحمل می شوند.

مجلس و دولت ماه هاست به دنبال اجرای طرحی برای مدیریت بازار خودرو هستند اما هیچ طرحی هنوز نهایی نشده و اقدامی برای ساماندهی بازار صورت نگرفته است. یکی از این طرح ها، طرح ساماندهی صنعت خودرو است که در کمیسیون صنایع مورد بررسی قرار گرفته و با گذشت ۸ ماه از مطرح شدنش، بررسی طرح همچنان ادامه دارد و هنوز به نتیجه نرسیده است. به گفته حجت الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، هدف از طرح عرضه خودرو به بورس این بود که اولاً عرضه و تقاضا همسان شوند و هدف دیگر هم منطقی و رقابتی شدن قیمت آن بود.

وی می گوید: یکی از مسائلی که خودروسازان دائماً آن را مطرح می کنند این است که فاصله بین قیمت تمام شده تولید خودرو در کارخانه با قیمت بازار بسیار زیاد است و به خاطر همین قیمت گذاری دستوری، زیان می‌کنند و سود اصلی را دلالان و سوداگران می‌برند.فیروزی ادامه می دهد: گلایه ما این است چرا طرحی که از مطرح شدن آن در کمیسیون ۸ ماه می‌گذرد، همچنان در رفت و برگشت است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در رابطه با گرانی چند روز اخیر برخی خودروها در بازار به “کسب و کار” گفت: کمبود خدرو به نسبت تقاضایی که در بازار وجود دارد موجب شده تا در برخی خودروها رشد قیمت را شاهد باشیم. سعید موتمنی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به شرایطی که در بازار خودرو ایجاد شده در فضای مجازی نیز فروشندگان هر قیمتی را به دلخواه خود برای خودروها گذاشته اند و قیمت های مورد نظر از قیمت های کف بازار بسیار بالاتر است.

وی گفت: شرایط به گونه‌ای است که گاهی اوقات چندین نفر به صورت هماهنگ با یکدیگر در یکی از گروه‌های یادشده به قیمت‌سازی برای خودرویی خاص می‌پردازند و همان نیز به سرعت در کانال‌ها و گروه‌ها دست به دست شده و به عنوان قیمت روز آن خودرو تعیین می شود؛ این مساله به هیچ عنوان قابل کنترل نیست.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی پایتخت معتقد است که نمی توان فضای مجازی را کنترل کرد و در این شرایط، نوسانات ارزی است که تعیین کننده بوده و اگر ثبات ارزی داشتیم هیچ‌گاه قیمت‌ها این طور هیجانی و غیر واقعی نمی‌شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: اکنون عرضه خودرو در بازار تهران بسیار کم شده و اکثر خودروهای موجود در بازار نیز خودروهای پلاک شهرستان است که به‌دلیل ضعیف‌بودن بازار به تهران منتقل و با گذشت چند روز فروخته می‌شود.

موتمنی همچنین با اشاره به مشکلات ایجاد شده ناشی از بحران کرونا به صنف نمایشگاه داران اظهار داشت: از سازمان امور مالیاتی درخواست داریم که معافیت‌هایی را در این زمینه برای نمایشگاه‌داران در نظر بگیرند. برخی از نمایشگاه‌داران اجاره‌نشین هستند و علاوه بر مشکل پرداخت اجاره باید حقوق کارمندان خود را نیز بدهند. این موارد در درازمدت با مشکل مواجه خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

فرار‌های مالیاتی دیجیتال کشور شناسایی می‌شوند

به گزارش کسب و کار نیوز ، مولود محرابیان مدیر پروژه معماری یکپارچه فناوری اطلاعات …