صفحه اصلی / اصناف / شناخت کم تجار عمانی از محصولات ایرانی/ ویروس کرونا حجم صادرات ایران به کشور عمان را کاهش داد
شناخت کم تجار عمانی از محصولات ایرانی/ ویروس کرونا حجم صادرات ایران به کشور عمان را کاهش داد

شناخت کم تجار عمانی از محصولات ایرانی/ ویروس کرونا حجم صادرات ایران به کشور عمان را کاهش داد

کسب و کار نیوز - رئیس اتاق مشترک ایران و عمان گفت: حجم کم صادرات محصولات ایرانی به عمان، به دلیل آشنایی کم تجار عمانی از محصولات ایرانی است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، محسن ضرابی رئیس اتاق مشترک ایران و عمان اظهار کرد: حجم مبادلات ایران و عمان طی سال ۹۲ بالغ بر ۲۱۲ میلیون دلار بود که ۱۴۶ میلیون دلار از این حجم مربوط به صادرات ایران به این کشور بوده است. او افزود: مهم‌ترین دلیل کم بهره بودن محصولات ایرانی از بازار عمان، نداشتن اطلاعات کافی تجار عمانی از محصولات ایرانی است که این مورد را می‌توان با برگزاری نمایشگاه‌های مشترک میان دو کشور تا حدودی بر طرف کرد.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان بیان کرد: در سال ۹۷ این حجم به یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار رسید و در این سال ۷۳۲ میلیون دلار صادرات داشتیم. ضرابی ادامه داد: در سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا و یک سری سیاست‌های داخلی، حجم صادرات ایران به کشور عمان کاهش پیدا کرد و به حدود ۴۳۰ میلیون دلار رسید. او بیان کرد: کشور عمان در طول یک سال حدود ۲۴ میلیارد دلار کالا از کشور‌های مختلف وارد کشور خود می‌کند که متاسفانه سهم ایران از این رقم ۱.۸ درصد است.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان در پایان تصریح کرد: برای بسیاری از کالا‌هایی که وارد کشور عمان می‌شود، ایران می‌تواند به عنوان رقیب ظاهر شود، به عنوان مثال در سال بیش از ۴۲۰ میلیون دلار محصولات پلاستیکی و پلیمری وارد عمان شد و در این بین سهم ایران تنها ۶ میلیون دلار بود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.