صفحه اصلی / اسلایدر / گرانفروشی میوه ها در فروشگاههای آنلاین ادامه دارد/۱۰۰ گرم زنجبیل ۲۷۰ هزار تومان!
گرانفروشی میوه ها در فروشگاههای آنلاین ادامه دارد/۱۰۰ گرم زنجبیل ۲۷۰ هزار تومان!

گرانفروشی میوه ها در فروشگاههای آنلاین ادامه دارد/۱۰۰ گرم زنجبیل ۲۷۰ هزار تومان!

کسب و کار نیوز- افزایش بی‌رویه قیمت‌ میوه‌ به میادین میوه و تره بار و فروشگاههای سطح شهر محدود نمی‌شود. در فضای مجازی نیز این قیمت ها با شیب بسیار تندتری در حال افزایش هستند. به عنوان نمونه 300 گرم زنجبیل که شامل 12 عدد چوب زنجبیل است به قیمت 285 هزار و 900 تومان قیمت گذاری شده است.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز ؛ رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در این رابطه می گوید: با توجه به هزینه‎ بالای تولید و حمل و نقل، قیمت میوه نسبت به سال قبل بالاست که البته برای فروش میوه در فضای مجازی باید نظارت ها بیشتر شود چراکه این سایت ها زیر نظر اتحادیه فعالیت نمی کنند. اسدالله کارگر افزود: با توجه به هزینه بالای کارگری، حمل و نقل و نهاده‌های تولید میوه نسبت به سال قبل در میدان گران است که البته هیچ ارتباطی به گران فروشی ندارد. فروش میوه‌های ممنوعه خارجی در حالی در فضای مجازی گسترش می‌یابد که براساس اعلام اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی فروش میوه در فضای مجازی به طور کلی ممنوع است.

فعالیت در فضای مجازی روز به روز در حال گسترش است و افراد برای کسب درآمد در این حوزه دست به اقدامات مختلفی می‌زنند. اما نکته قابل توجه در این میان عرضه میوه‌های قاچاق در این فضا است که واردات آنها به کشور ممنوع شده است.

این در حالی است که رئیس اتحادیه بارفروشان میوه وتره بار تهران در این رابطه می گوید: یکی از موضوعاتی که با آن مواجه شده ایم اظهارنظرهایی است که در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر می شود. این امر موجی از استقبال را در میان مردم ایجاد می کند. مثلاً بارها بحث مصرف سیر، زنجبیل، لیموترش و هویج در جامعه مطرح شده که هر بار طرح این موضوع باعث بالا رفتن قیمت شان در بازار می شود. به عنوان مثال سیر تا هر کیلو ۶۰ هزار تومان و زنجبیل تا ۲۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

اما رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور معتقد است وجود انکار ناپذیر دلال‌ها، دوبرابر شدن قیمت فروش میوه توسط باغداران، افزایش قیمت نهاده‌های تولید نظیر کود و سم، هزینه‌های جانبی مانند قیمت سبد و حمل و نقل از دلایل گرانی میوه به شمار می‌روند. محمد شفیع ملک زاده اظهار کرد: وجود دلال‌ها در گرانی میوه را  نمی‌شود انکار کرد، به جرات می‌توان گفت دلالان ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد قیمت میوه را از باغ  خرده فروشی افزایش می‌دهند.  یک کیلو گیلاس ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان بیشتر از کشاورزان خریداری نمی‌شود، در بازار بیش از ۴۰ هزار تومان قیمت دارد. وی در واکنش به دلایل بیش از دوبرابر شدن قیمت فروش میوه توسط خود باغداران گفت: باغداران نیز هر کسی محصول آنها را بالاتر بخرد به آن می‌فروشند اما با وجود افزایش قیمت میوه در باغ هنوز برای باغداران  به صرفه نیست زیرا هزینه‌های تولید در یک سال گذشته افزایش افسارگسیخته‌ای داشته‌اند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گو با “کسب و کار” با اشاره به لزوم افزایش نظارت بر فعالیت فروشگاه ها در فضای مجازی، گفت: برای فروش میوه در فضای مجازی باید نظارت ها بیشتر شود چراکه این سایت ها زیر نظر اتحادیه فعالیت نمی کنند

اسدالله کارگر افزود: با توجه به هزینه‎ بالای تولید و حمل و نقل، قیمت میوه نسبت به سال قبل بالاست که البته برای فروش میوه در فضای مجازی باید نظارت ها بیشتر شود چراکه این سایت ها زیر نظر اتحادیه فعالیت نمی کنند. همچنین با توجه به هزینه بالای کارگری، حمل و نقل و نهاده‌های تولید میوه نسبت به سال قبل در میدان گران است که البته هیچ ارتباطی به گران فروشی ندارد.

کارگر با بیان اینکه عرضه و فروش میوه در فضای مجازی به طور کلی ممنوع است مگر اینکه عرضه‌کننده از اتحادیه مربوطه یا اتاق اصناف مجوز دریافت کرده باشد، افزود: میوه قاچاق هم که نمی‌تواند مجوز دریافت کند بنابراین اقدامی غیرقانونی و تخلف است.

وی ادامه داد: ما بارها این موضوع را مطرح کردیم که اگر قرار است کسی در فضای مجازی میوه عرضه کند باید مجوز داشته باشد، گفت: اتاق اصناف نیز در این مورد چند بار تذکر داده و آن را مطرح کرده است اما متاسفانه چون نظارت نیست، بعضاً شاهد این کار هستیم. کارگر با تاکید بر اینکه اساسنامه توزیع میوه با اتحادیه است، افزود: دستگاه‌های مربوطه باید با توزیع میوه در فضای مجازی برخورد کنند به ویژه میوه‌های ممنوعه که مجوز واردات هم ندارند.

 

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.