صفحه اصلی / اسلایدر / کلاهبرداران از کاهش قدرت خرید مردم در بازار مسکن سواستفاده می کنند/تله ای با نام طرح ملی مسکن اقساطی؟!
کلاهبرداران از کاهش قدرت خرید مردم در بازار مسکن سواستفاده می کنند/تله ای با نام طرح ملی مسکن اقساطی؟!

کلاهبرداران از کاهش قدرت خرید مردم در بازار مسکن سواستفاده می کنند/تله ای با نام طرح ملی مسکن اقساطی؟!

کسب و کار نیوز- در حالی کلاهبرداران در بازار مسکن عنوان می کنند که طرح مسکن ملی اقساطی همان طرح مسکن ملی دولت است که معاون وزیر راه این اقدام را تله ای برای فریب مردم عنوان کرده است. به گفته محمودزاده،معاون وزیر راه و شهرسازی عملکرد این مجموعه ها برای ما روشن نیست و از آنجایی که این تشکیلات برای فعالیت خود مجوزی دریافت نکردند و از نام مسکن ملی استفاده شده، وزارت راه و شهرسازی نسبت به برخورد حقوقی با آن اقدام کرده است.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در این رابطه می گوید: طرح هایی از این دست در بازار مسکن بسیار زیاد بوده و باید به فکر راه حل های بلندمدت برای افزایش قدرت خرید مردم بود. مصطفی قلی خسروی افزود: برای طرح ملی مسکن اقساطی باید تاییده ها از سوی مجری آن یعنی وزارت راه و شهرسازی به صورت واضح اعلام و منتشر شود تا مردم دچار مشکل و دردسر نشوند.

این در حالی است که محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار داشت: هنوز تجربه کلاهبرداری‌های عمده‌ای که در قالب پروژه‌های بزرگ در شهر تهران اتفاق افتاد و هزاران خانواده درگیر آن هستند، فراموش نشده است. اگر وزارت راه و شهرسازی هم به این موضوع ورود کرده به این دلیل است که از جایگاه دولت به مردم باید هشدار دهد وگرنه هیچ مسئله شخصی با اعضای این اتحادیه ندارد.

به گفته فعالان بازار مسکن هیچ زمانی مسئولان بحث اقساط در مسکن ملی را مطرح نکرده‌اند. در واقع اتحادیه تعاونی‌های شهر تهران از طرح مسکن ملی که قرار بود به خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد کمک کند، برای فروش پروژه‌های خود استفاده می‌کند.

اما خشایار باقرپور، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران در رابطه با طرح مسکن اقساطی می گوید: برنامه ما در سه مدل اجرایی می‌شود. کف آورده نقدی برای کسانی که می‌خواهند در پروژه‌های ما سرمایه‌گذاری کنند متری یک میلیون تومان تعیین شده و مابقی را می‌توانند به شکل اقساطی در حین اجرای پروژه بپردازند و خانه‌دار شوند. کسانی هم که تمایل دارند می‌توانند به صورت قدرالسهم و متراژ مشخص و بخشی از یک واحد در پروژه‌ها مشارکت و سرمایه گذاری کنند. به گفته وی، هیچ تخلفی از سوی اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران صورت نگرفته و ما تحت نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت اجرا و نظارت پروژه‌های شرکتهای تعاونی تحت پوشش این اتحادیه را بر عهده داریم. فقط هم قرار نیست مسکن بسازیم. پروژه‌های تجاری، اداری، گردشگری و غیره هم در دستور کار است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در این رابطه در گفت و گو با “کسب و کار” گفت: طرح هایی از این دست در بازار مسکن بسیار زیاد بوده و باید به فکر راه حل های بلندمدت برای افزایش قدرت خرید مردم بود. مصطفی قلی خسروی افزود: برای طرح ملی مسکن اقساطی باید تاییده ها از سوی مجری آن یعنی وزارت راه و شهرسازی به صورت واضح اعلام و منتشر شود تا مردم دچار مشکل و دردسر نشوند.

قلی خسروی در ادامه اظهار داشت: کاهش تولید مسکن دلیل تمام مشکلات ایجاد شده در بازار مسکن است. بارها هشدار داده ایم تولید مسکن به اندازه تقاضای موجود نیست و سالانه تعداد واحدهای مورد نیاز مردم بیشتر هم می شود. برای افزایش قدرت خرید مردم باید تولید رشد داشته باشد. وقتی دولت اهمیتی به ساخت مسکن نمی دهد مردم نیز برای خانه دار شدن به هر راهی دست می اندازند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران اضافه کرد: دولت دوازدهم علاقه ای به ساخت مسکن نداشت و پروژه های بسیاری در این زمان جلو نرفت و کمبود مسکن بیش از گذشته به چشم آمد. از سوی دیگر اقتصاد ایران وابسته به مؤلفه هایی شده که کاهش یا افزایش آن تنش آور است. از این رو علاوه بر کاهش و ثبات قیمت در بازار ارز و طلا، تولید مســکن موضوع مهمی است که می تواند و باید مسکن را از کالای لوکس خارج کرده و به عنوان یکی از ضروری ترین کالاهای مورد نیاز تمام انسان ها در اختیار آن ها قرار دهد. ارائه تسهیلات بانکی قابل قبول و افزایش تولید و عرضه، منجر به ایجاد توازن و در نهایت کاهش قیمت مســکن و برخورداری همگان از یک سر پناه خواهد شد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.