صفحه اصلی / چند رسانه ای / مشکل کندی واکسیناسیون چیست؟

مشکل کندی واکسیناسیون چیست؟

از ۱۰ میلیون دز واکسن وارد شده به کشور، حدود ۷ میلیون دز تزریق شده و ۳ میلیون دز در انتظار تزریق است. این در حالی است که قرار بود به گفته وزیر بهداشت، روزانه ۴۰۰ هزار نفر واکسینه شوند. اما این آمار حتی به وعده وزیر هم نزدیک نشد.
آنگونه که وزیر بهداشت وعده داده بود باید از ۱۹ تیرماه، روزانه ۴۰۰ هزار دز واکسن کرونا تزریق شود. یعنی سه روز یک میلیون و ۲۰۰ هزار دز. آمار امروز هنوز مشخص نیست. اما در روز شنبه و یکشنبه کمتر از ۲۰۰ هزار دز واکسن تزریق شده است.
این در حالی است که گفته می‌شود محموله‌های جدید واکسن از راه رسیده و بر اساس آمار گمرک تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰ حدود ۱۰ میلیون دز واکسن وارد شده. اما فقط ۷ میلیون تزریق شده. ۳ میلیون دز واکسن در انتظار تزریق است.
اما واکسیناسیون ۶۵ سال به بالاها در بسیاری از شهرها هنوز شروع نشده و مراجعه مردم به مراکز تزریق واکسن در بسیاری از شهرها بی‌نتیجه است. می‌گویند هنوز واکسن نرسیده است.
اکنون طبق اعلام گمرک ایران، از نیمه بهمن پارسال تا کنون ۲۱ محموله واکسن وارد ایران شده است. بر این اساس حدود ۱۰ میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور شده است. هنوز بسیاری از سالمندان واکسینه نشدند. این در حالی است که بنابر اعلام وزارت بهداشت ثبت‌نام واکسیناسیون برای متولدین ۱۳۳۵ و قبل از آن نیز شروع شده.
این اولین بار نیست که وزیر بهداشت وعده واکسیناسیون می‌دهد. او پیش از این هم گفته بود: «تا خردادماه و اوایل تیر حدود ۱۴ میلیون جمعیت هدف که شامل جمعیت بالای ۶۰ سال، بیماران خاص و صعب العلاج هست را طبق سند ملی، واکسینه می‌کنیم.» ۲۱ تیر ماه شده و تاکنون حدود نیمی از این تعداد واکسینه شدند آنهم با حواشی زیاد!

همچنین مطالعه کنید:

مالیات بر خودرو‌های لوکس تعیین شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.