صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی پذیره‌‎نویسی می‌شود
بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی پذیره‌‎نویسی می‌شود

مدیر نهادهای مالی فرابورس :

بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی پذیره‌‎نویسی می‌شود

به گفته مدیر نهادهای مالی شرکت فرابورس ایران، با پذیره‌نویسی بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی کشور، مجموع سرمایه صندوق‌های خصوصی از ۱۵۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

عارف علیقلی‌پور، مدیر نهادهای مالی شرکت فرابورس ایران اظهار داشت: صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی کمان کاریزما، از روز شنبه ۱۹ تیر ماه تا ۱۹ مردادماه ۱۴۰۰ به مدت ۲۳ روز کاری در فرابورس ایران پذیره نویسی خواهد شد.

وی صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی کمان کاریزما را بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری خواند و اظهار داشت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری که تا پیش از این پذیره نویسی شده بودند در سایز ۵۰ میلیارد یا ۱۰۰ میلیارد تومانی بوده‌اند. این صندوق سرمایه‌گذاری با سرمایه یک هزار میلیارد تومان پذیره‌نویسی خواهد شد که از این منظر، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری در کشور محسوب می شود.

مدیر نهادهای مالی فرابورس ایران ادامه داد: با حضور این صندوق سرمایه‌گذاری، مجموع سرمایه صندوق‌های خصوصی از ۱۵۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این صندوق از جمله صندوق‌های قابل معامله است، اذعان داشت: این صندوق سرمایه‌گذاری از بعد ساختاری، صندوق با سرمایه ثابت به شمار می‎آید و برخلاف ETF ها که سرمایه آنها باز است به مرور زمان افزایش می‌یابند، سرمایه آن ثابت است.

علیقلی‌پور به نوع دارایی این صندوق اشاره کرد و ابراز داشت: تامین دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی کمان کاریزما در خارج از بازار سرمایه اتفاق خواهد افتاد. به بیانی دیگر، این منابع در اختیار مدیر صندوق است که او می‌تواند در شرکت های بیرون از بازار سرمایه، شرکت‌های بازار پایه فرابورس یا شرکت‌های سهامی عامی که زیان انباشته داشته‌اند، سرمایه‌گذاری کند و از مصادیق تامین مالی شرکت‌های بیرون از بازار سرمایه محسوب می شود.

وی ارزش صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی کمان کاریزما را همان سرمایه این صندوق عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این صندوق سرمایه‌گذاری ضامن نقدشوندگی ندارد؛ چرا که این صندوق یک ابزار سرمایه‌گذاری کوتاه مدت نیست.

مدیر نهادهای مالی فرابورس ایران ادامه داد: نگاه به این صندوق سرمایه‌گذاری باید بلندمدت باشد و اینگونه نیست که سرمایه‌گذاران آن معاملات روزانه داشته باشند. ماهیت صندوق به گونه ای است که این صندوق ۴ سال فرصت سرمایه‌گذاری دارد، بدون اینکه در ابتدا یا میانه سودی پرداخت کند و سود آن در پایان دوره خواهد بود.

وی در خصوص ماهیت این صندوق گفت: ماهیت صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی کمان کاریزما، ریسکی است و برای اینکه بتوان ریسک سرمایه‌گذاران را در ابتدا کنترل کرد، محدودیتی در واحدهای سرمایه‌گذاری درنظر گرفته شده  است که همان ۱۰۰۰ واحد است.

علیقلی پور افزود: قایل شدن محدودیت در میزان سرمایه‌گذاری به مثابه خط کشی عمل می کند تا از ورود سرمایه‌گذران خرد جلوگیری کند و از آنجا که این صندوق سرمایه‌گذاری ریسکی است و همچنین سودآوری آن در انتهای دوره حاصل می‌شود، برای سرمایه‌گذاران خرد مناسب نیست.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ۱۱۰ هزار میلیارد مالیات معوق از بدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.