صفحه اصلی / اسلایدر / ۴۰ درصد جمعیت کشور مستاجرند/ یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانه خالی شناسایی شد
۴۰ درصد جمعیت کشور مستاجرند/ یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانه خالی شناسایی شد

۴۰ درصد جمعیت کشور مستاجرند/ یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانه خالی شناسایی شد

کسب و کار نیوز- عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آینده باید سامانه املاک و اسکان را با جدیت و سرعت بیش‌تری پیگیری کند و این مسأله را در اولویت قرار دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، اسماعیل حسین زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: بیشتر از ۱ میلیون ۴۰۰ هزار خانه خالی از سکنه شناسایی شده است و تاکنون برای حدود ۱۴۰۰ مالک پیامک ارسال شده است.

نماینده مردم خاش ضمن اشاره به استفاده سرمایه‌ای بانک‌ها از املاک تأکید کرد: بیشتر املاک خالی از سکنه متعلق به بنگاه‌های اقتصادی مانند بانک‌ها است که به عنوان کالای سرمایه‌ای از آن بهره می‌برند.

*۴۰ درصد جمعیت کشور مستاجر هستند

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد جمعیت کشور فاقد مسکن یا به عبارتی مستأجر هستند، خاطر نشان کرد: لازم است قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی که توسط مجلس در سال ۱۳۹۹ تصویب شد، اجرا شود. بی شک اجرای این قانون تاثیرات مثبتی بر بازار مسکن خواهد داشت و موجب خواهد شد احتکار مسکن برای این مجموعه‌ها صرفه اقتصادی نداشته باشد و املاک خود را به بازار مسکن عرضه کنند.

حسین زهی ضمن انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در این حوزه گفت: لازم بود وزارت راه و شهرسازی دولت فعلی با اهتمام بیشتری در موضوع قانون مالیات از خانه‌های خالی عمل می‌کرد.حسین زهی در پایان تأکید کرد: دولت آینده باید سامانه املاک و اسکان را با جدیت و سرعت بیشتری پیگیری کنند و این مسئله را در اولویت رسیدگی قرار دهد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.