صفحه اصلی / اصناف / سرمایه‌گذاری ۳۱۰۰ میلیاردی در مناطق آزاد/ توجه ویژه رئیس‌جمهور به چابهار
سرمایه‌گذاری ۳۱۰۰ میلیاردی در مناطق آزاد/ توجه ویژه رئیس‌جمهور به چابهار

سرمایه‌گذاری ۳۱۰۰ میلیاردی در مناطق آزاد/ توجه ویژه رئیس‌جمهور به چابهار

کسب و کار نیوز - ۶۲ طرح‌ سرمایه گذاری و زیربنایی به ارزشی بیش از ۳۱۰۰ میلیارد تومان در مناطق آزاد تجاری - صنعتی با دستور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز ، در ادامه افتتاح پروژه های مناطق آزاد تجاری – صنعتی که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور انجام می شود، امروز همزمان با ۱۵ تیر ماه بهره برداری طرح های ملی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و سیستان و بلوچستان در قالب ۶۲ طرح تولیدی اقتصادی و زیربنایی در دستور کار قرار گرفت.

این طرح‌ها در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو، چابهار، ارس، انزلی با سرمایه‌گذاری ۳۱۰۵ میلیارد تومانی اجرا شده و به اشتغالزایی مستقیم برای ۱۶۳۸ نفر منتهی خواهد شد.

تاکید رئیس جمهور بر اهمیت منطقه آزاد چابهار

رئیس جمهور در این مراسم منطقه آزاد چابهار را مورد توجه قرار داد و گفت که منطقه آزاد چابهار اهمیت خاص و ویژه‌ای برای ما دارد به دلیل اینکه خود بندر چابهار جایگاه استراتژیک و مهمی دارد و در آینده جزو بنادر درجه یک و بسیار مهم واردات و صادرات کشور خواهد بود.

این در حالی است که در جریان افتتاح امروز طرح های مناطق آزاد، شش پروژه سرمایه گذاری و زیربنایی در منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار، با اعتبار سرمایه گذاری ۲۱۶ میلیارد تومان و با اشتغالزایی برای ۱۶۹ نفر افتتاح شد.

از جمله طرح‌های به بهره برداری رسیده در منطقه آزاد چابهار می‌توان به فاز ۳ آریا پروفیل، هتل سه ستاره گیلان، شهرک مسکونی یاس، واحد بازیافت آلومینیوم و طرح مسئولیت اجتماعی اشاره کرد.

۳۸ طرح در ارس اجرا شد

در سایر پروژه ها نیز درمنطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس، ۳۸ طرح اقتصادی و زیربنایی با ارزش سرمایه‌گذاری ۱۵۱۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۶۶۳ نفر به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل تولید کشنده ۲۶۳۱ یورو ۵ ارس خودرو دیزل، مجتمع مشاهیر آذربایجان فازهای دو، سه و چهار در زمینی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع، مجتمع تجاری هایپر اسکار در زمینی به مساحت ۲۰ هزار ۶۷۲ مترمربع، ۱۰ مجتمع مسکونی خدماتی و آزمایشگاه غذا و دارو می‌شود.

سرمایه گذاری ۷۵۸ میلیاردی در ماکو

چهار پروژه سرمایه گذاری و زیربنایی در منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو نیز با ارزش سرمایه‌گذاری ۷۵۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۳۶۰ نفر بهره‌برداری شد.

این پروژه‌ها شامل بزرگراه شهید سردار سلیمانی، تاسیسات زیربنایی فرودگاه منطقه آزاد ماکو، پروژه مشارکتی پایانه هوشمند و چندمنظوره نوبت‌دهی و خدماتی ۶۵۰ کامیون، پل تقاطع غیر همسطح فرودگاه است.

وضعیت طرح های منطقه آزاد انزلی

در منطقه آزاد انزلی هم ۱۴ طرح سرمایه گذاری و زیربنایی با ارزش سرمایه‌گذاری ۶۱۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۴۴۶ نفر با دستور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

واحد صنعتی تولید لامپ و مجتمع مسکونی تجاری مهتاب از طرح‌هایی است که امروز در این منطقه به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.