چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / افزایش نرخ هتل‌ها از مهرماه
افزایش نرخ هتل‌ها از مهرماه

نیمی از هتل ها مشتری ندارند

افزایش نرخ هتل‌ها از مهرماه

کسب و کار نیوز- کرونا و شیوع آن در کشور خسارات بسیاری به تمامی صنوف وارد کرد که بیشترین آسیب در این بین متوجه هتل ها و هتلداران شده است. خسارت ۱۸ هزار و دویست میلیارد تومانی کرونا به هتل‌های کشور گویای این واقعیت است. شاید کمتر صنفی را پیدا کنیم که این میزان از خسارات را متحمل شده باشند. در حال حاضر بیش از نیمی از هتل های کشور مشتری ندارند و بسیاری از آنها تغییر کاربری داده اند.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز ، رییس جامعه هتل‌داران منطقه آزاد چابهار در رابطه با وضعیت هتل ها و خسارات وارد شده به این صنف می گوید: خسارت کرونا به هتل های منطقه آزاد چابهار بسیار زیاد است. از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون که سه ماه از آغاز سال می گذرد میلیاردها تومان خسارت به هتل های این منطقه وارد شده است. وضعیت هتل های کل کشور البته همین است. بهروز شهنوازی افزود: برای جبران خسارات وارد شده به این صنف باید تسهیلات در اختیار صاحبان مشاغل قرار بگیرد. البته این تسهیلات باید بدون سود باشد تا بتواند دردی از دردهای جامعه هتل داران را دوا کند.

در همین رابطه اما رئیس جامعه هتلداران ایران با اشاره به آنکه این روزها وضعیت ضریب اشغال هتل‌ها در حال افزایش است، از افزایش نرخ هتل‌ها از مهرماه سال جاری خبر داد. رئیس جامعه هتلداران درخصوص خسارتی که شیوع ویروس کرونا به هتل‌داران کشور وارد کرده، گفت: می‌توان گفت کرونا تا خردادماه سال جاری حدود ۱۸ هزار و دویست میلیارد تومان به هتل‌های کشور خسارت رسانده است. به گفته حمزه‌زاده، مهرماه امسال همچون سال‌های گذشته شاهد افزایش نرخ هتل‌ها خواهیم بود. این افزایش نرخ نسبت به تورم جامعه از ۱۰ تا ۲۵ درصد اعمال می‌شود و هر هتل با توجه به شرایط موجود و پذیرش مسافر، نرخ خود را اعلام می‌کند. در این میان ممکن است برخی از هتل‌ها هیچ افزایش نرخی نداشته باشند و برخی دیگر تا سقف موجود، نرخ خود را افزایش دهند.

او در ادامه ازعدم حمایت دولت از هتلدارن در شرایط شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: سازمان امور مالیات درخصوص دریافت جریمه امهال‌ها سلیقه‌ای عمل می‌کند، چنانکه در برخی از استان‌ها مانند تهران از هتل‌داران جریمه خواسته و در برخی از استان‌ها از چنین جریمه‌ای خبری نیست. گرفتن جریمه از امهال‌ها غیر قانونی است و اینگونه به نظر می‌رسد که حتا سازمان مالیاتی نیز تکلیف خود را در این خصوص نمی‌داند. بسته‌هایی که دولت برای بخش خصوصی گردشگری در شرایط کرونا در نظر گرفته بود هیچ دردی از ما دوا نکرد. اینگونه به نظر می‌رسد که بخش خصوصی به حال خود رها و فراموش شده است.

رییس جامعه هتل‌داران منطقه آزاد چابهار در رابطه با وضعیت هتل ها و خسارات وارد شده به این صنف در گفت و گو با “کسب و کار” گفت: خسارت کرونا به هتل های منطقه آزاد چابهار بسیار زیاد است. از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون که سه ماه از آغاز سال می گذرد میلیاردها تومان خسارت به هتل های این منطقه وارد شده است. وضعیت هتل های کل کشور البته همین است.

بهروز شهنوازی افزود: برای جبران خسارات وارد شده به این صنف باید تسهیلات در اختیار صاحبان مشاغل قرار بگیرد. البته این تسهیلات باید بدون سود باشد تا بتواند دردی از دردهای جامعه هتل داران را دوا کند.

وی ادامه داد: از زمان آغاز پاندمی تاکنون بسیاری از کارگران هتل ها شغل خود را از دست داده اند. ناخواسته بسیاری از کارکنان هتل ها از کار بیکار شده اند و افزایش هزینه ها در کنار نبود درآمدزایی هتل ها را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

رییس جامعه هتل‌داران منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: دولت وعده حمایت از صنعت هتلداری را داده بود و باید حمایت ها از این صنف افزایش یابد. کمتر صنفی مانند هتل ها درگیر خسارات کرونا تا به این اندازه شده اند. اینکه بسیاری از کارگران شغل خود را از دست داده اند واقعا نگران کننده است. هتاداران در وضعیتی غیرقابل قبول ناچار به تعدیل نیرو شده اند و با کمترین نیرو شغل خود را حفظ کرده اند. تسهیلات بدون سود یکی از راه های نجات صنعت هتلداری است. در تمام جهان هتل ها بر روی گردشگران باز شده اند اما در ایران هنوز در رابطه با ادامه تعطیلی ها صحبت می شود.

همچنین مطالعه کنید:

اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

به گزارش کسب و کار نیوز، به دنبال انتشار برخی پیام‌های جعلی به صورت پیامک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.