صفحه اصلی / سرخط خبرها / راه‌اندازی «پنجره واحد خدمات بازار‎سرمایه» گامی به سمت تسریع خدمات
راه‌اندازی «پنجره واحد خدمات بازار‎سرمایه» گامی به سمت تسریع خدمات

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:

راه‌اندازی «پنجره واحد خدمات بازار‎سرمایه» گامی به سمت تسریع خدمات

دکتر محمد علی دهقان دهنوی در مراسم افتتاح پنجره واحد خدمات بازار سرمایه و سامانه میزخدمت از راه‌اندازی مجموعه خدمات جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، تحت عنوان پنجره واحد خدمات بازار سرمایه، خبر داد و گفت: امروز در سه حوزه متفاوت و مجزا شاهد راه‌اندازی پنجره‌ های واحد خدمات بازار سرمایه خواهیم بود تا بتوانیم از کانال‌های موجود، خدمات را با سرعت و سهولت بسیار برای ارباب رجوع سازمان ارائه دهیم.

دکتر محمد علی دهقان دهنوی ضمن بیان مطلب فوق در اشاره به پنجره واحد فیزیکی، بیان داشت: در پنجره واحد خدمات بازار سرمایه با همکاری سازمان ثبت اسناد، سازمان امور مالیاتی، روزنامه رسمی و شرکت پست امکان ارائه تمامی خدمات سازمان در قالب یک مکان فیزیکی واحد فراهم شد.
به گفته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار؛ پنجره فوق در محل ساختمان جدید سازمان بورس مستقر شده است و با راه اندازی آن خدماتی که نیاز به مراجعه مکرر داشتند، در یک نقطه و مکان ارائه تا سرعت و سهولت فرایندها ایجاد شود.
دکتر دهقان به راه اندازی پنجره واحد الکترونیکی به عنوان دومین پنجره واحد خدمات اشاره کرد و افزود: پنجره فوق جایگزین سامانه سِتان (تبادل اطلاعات نهادهای مالی) موجود خواهد شد، چرا که متاسفانه سامانه ستان با اشکالات زیادی چون کند بودن فرایندها و عدم امکان مشاهده فرایندها مواجه بود که توانستیم با وارد کردن فرایندها در درون نرم افزار جدید، ارائه خدمات جدیدی را در سازمان شاهد باشیم.
وی در توضیح بیشتر این پنجره گفت: از ویژگی های برتر پنجره فوق، کسب مجوزهای لازم توسط متقاضی در سازمان، مجوز افزایش سرمایه و مهمتر از آن مشاهده فرایند انجام امور و اصلاح نقض های موجود و بارگذاری درست مراحل توسط متقاضی است.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از اتصال سازمان ثبت اسناد، سازمان امور مالیاتی، روزنامه رسمی و سازمان پست به نرم افزار فوق خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر در محیطی آزمایشی، سازمان ثبت اسناد به این نرم افزار متصل شده است به طوریکه می توانیم پنجره واحد فیزیکی را به نوعی در فضای الکترونیک هم داشته باشیم.
وی به راه اندازی میز خدمت الکترونیک به عنوان سومین پنجره خدمات اشاره کرد و افزود: میز خدمت مجموعه ای از راهنمای دریافت مجوزها از سازمان محسوب می شود که ارباب رجوع حقیقی و یا حقوقی و یا فعالان بازار می توانند از طریق میز خدمت و فضای اینترنتی که برای آن تعریف شده است، فرم ها و مدارک مورد نیاز را مشاهده کرده و طبق مسیر مشخص شده امور مربوط به خود را پیگیری کنند.
دهقان در پایان تصریح کرد: با راه اندازری این سه مجموعه و توسعه آن امیدوار هستیم بتوانیم فرایندهای سازمان را کوتاه تر کرده و دغدغه های سهامداران و یا فعالان بازار را کاهش دهیم.

همچنین مطالعه کنید:

نشست بررسی پیشنویس ضوابط معاملات آنلاین طلای آب شده برگزار شد

به گزارش کسب و کار نیوز، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.